hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قطع مکرر آب شرب به بهانه شکستگی خط انتقال آب گُل گُل داد ایلامی‌ها را درآورد

قطع مکرر آب شرب به بهانه شکستگی خط انتقال آب گُل گُل داد ایلامی‌ها را درآورد

قطع مکرر آب شرب به بهانه شکستگی خط انتقال آب گُل گُل داد ایلامی‌ها را درآورده است و موجب نارضایتی و عیان کننده بی تدبیری مسئولان استانی شده است.

چشمه‌های گُل گُلکه 35درصد آب شهر ایلام را تأمین می‌کند به یکی از نارضایتی‌های مردم ایلام از خدمات دولتمردان استانی و نمونه بارزی از بی‌تدبیری آنان در اذهان ایلامی‌ها مُُبدل شده است چراکه؟ هفته‌ای نیست اطلاعیه‌ای از طریق آب فا ایلام منتشر نشود و در آن خبر از شکستگی خط انتقال آب شُرب شهروندان ایلامی به دلیلشکستگی خط انتقال آبگُل گُل را ندهد.

فرهمند شهروند ایلامی  در این ارتباط به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: تا آنجا که به یاد دارم از زمان  بهره برداری از انتقال آب چشمه‌های گُل گُل  تاکنون هربار که آب شهر ایلام قطع می‌شود. مسئولان علت آن را شکستن لوله انتقال آب از چشمه‌های گُل گُل  می‌دانند.

وی افزود: این همه هزینه‌ای که برای برطرف کردن شکستگی خطوط لوله می‌کنند، خوب به یکباره با هزینه‌ای یکجا و با طرح و مهندسی مناسب به صورت اساسی انجام دهند.

سهرابی دیگر شهروند ایلامی داستان دنباله‌دار شکستن خطوط انتقال آب از چشمه‌های گُل گُل به ایلام را به ضرب‌المثل «چاه ویل» تشبیه کرد و گفت: خطوط انتقال آب از چشمه‌های گُل گُل به ایلام مکانی است برای هزینه‌های مالی و نارضایتی مردم ایلام هرچه برای آن هزینه می‌شود تمامی نمی‌پذیرد، در تداول است و محل خرج و مصرف پایان‌ناپذیر.

به اعتقاد کارشناسان مشکل شکستگی، گل‌آلود شدن و قطع مکرر آب در ایلام قابل‌حل است به شرطی که مسئولان بخواهند و تا آنجا که بررسی‌های این کارشناسان نتیجه داده است آن است که اراده‌ای برای برطرف کردن این مشکل در استان ایلام وجود ندارد.

فرسودگی لوله انتقال آب گُل گُل به ایلام؛ عدم هزینه کرد درست اعتبارات واگذاری برای رفع مشکل استفاده مجدد از لوله‌های شکسته و تعمیر و بازسازی لوله‌های فرسوده و از طرفی بی‌توجهی به نظرات کارشناسان عوامل عنوانی کارشناسان فن در ارتباط با شکستگی و قطع مکرر و گل‌آلود بودن آب شرب ایلامی‌ها است.

8 بهمن 1398 افشین مظاهری مدیرعامل وقت آب‌فا ایلام از اختصاص 105 میلیارد ریال برای بهسازی خط انتقال آبگُل گُل خبر داد و به رسانه‌ها گفت:عملیات بهسازی و تعویض خط انتقال آب چشمه گل گل در سه مرحله با اعتبار 105 میلیارد ریال آغاز شده است.

اما از آن تاریخ تاکنون  نه «از که نه از تاک نشان بود و نه از تاک ‏نشان» و هر هفته شاهد آنیم که قطع آب شرب مردم ایلام به دلیل شکستگی خط انتقال آبگُل گُل بر صدر اخبار می‌نشیند.

در این ایام کرونایی که نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی  الزامی است انتظار ایلامی‌ها آن است که برای این معضل چاره‌اندیشی و برای رفع کامل این مشکل به نظرات علمی و تحقیقی اهل فن توسط مسئولان استان توجه شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد