hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) خانۀ 26 متری برای زندگی در شلوغ‌ترین محله‌های ژاپن

(تصاویر) خانۀ 26 متری برای زندگی در شلوغ‌ترین محله‌های ژاپن

این خانه که «خانه توکیو» نام دارد، برای این طراحی شده که از یک قطعه زمین کوچک در یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌های پایتخت ژاپن حداکثر استفاده را بکند.

فرادید|  استودیوی معماری ژاپنی اونیموری (Unemori) یک خانه کوچک متشکل از چندین جعبۀ روی هم سوارشده با نمای بیرونی فولاد موجدار را در زمینی به مساحت ۲۶ متر مربع در توکیو طراحی کرده است. 

به گزارش فرادید، این خانه که خانه توکیو نام دارد، برای این طراحی شده که از یک قطعه زمین کوچک در یک محلۀ پرتراکم از پایتخت ژاپن حداکثر استفاده را بکند. 

7

هیرویوکی اونیموری، بنیانگذار استودیوی معماری اونیموری به دِزین گفته است: «ما نهایت استفاده را از ۲۶ متر مربع مساحت کردیم. ما به این فکر کردیم که فضای خانه چگونه می‌تواند با وجود مساحت اندکش، متنوع و قابل‌گسترش باشد.»

این استودیو خانه را حول یک چارچوب چوبی با ساختار هندسی طراحی کرد و طبقه بالای آن را با فاصله از خیابان ساخت تا یک تراس کوچک ایجاد کند. تمام دیوارهای بیرونی از روکش سیمانی روکش‌شده با فولاد گالوانیزۀ موجدار صنعتی ساخته شدند.

1

اگرچه «خانه توکیو» در یک منطقه شهری متراکم ساخته شده، اما حالت طبقاتی‌ایش طوری طراحی شده که نور بیشتری وارد خانه شود. اونیموری توضیح می‌دهد: «دیوار بیرونی خانه توکیو تا حدودی از خانه‌های متراکم اطراف جداست. شکاف کوچکی که بین این خانه و خانه‌های همسایه وجود دارد، منظره‌ی رو به آسمان، گردش باد و البته نور خورشید را برای خانه به ارمغان آورده است.»

پنجره‌های بزرگ خانه رو به محیط اطراف باز می‌شوند. اونیموری می‌گوید: «از آنجا که پنجره‌ها در جهات مختلف قرار دارند، حالات مختلف روز در اتاق تجربه می‌شود.»

4

درون خانه، ارتفاع سقف از ۱.۹ متر تا ۴.۷ متر است و سازه چوبی خانه به عنوان یک جزء تزئینی، قابل‌رویت باقی مانده است.

اونیموری می‌گوید: «ارتفاع متفاوت سقف‌ها و فاصله خانه با ساختمان‌های دیگر، چالش‌های پروژه بودند، همینطور ماموریت طراحی یک خانه در چنین فضای کوچکی.»

3

فضای کلی خانه در دو طبقه پخش شده است. یک اتاق خواب، حمام و انباری در طبقه همکف طراحی شدند، در حالی که آشپزخانه اوپن و قسمت غذاخوری در طبقه اول هستند.

2

این خانه به عنوان یک اقامتگاه خصوصی ساخته شده، اما مالکان قصد دارند در نهایت آن را اجاره دهند، بنابراین معماران اونیموری اتاق خواب را طوری طراحی کردند که در صورت نیاز بتوان آن را به دو اتاق تقسیم کرد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-174086

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد