hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برای کاهش نگرانی و استرس در دوران کرونایی چه کار کنیم؟

برای کاهش نگرانی و استرس در دوران کرونایی چه کار کنیم؟

یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با تاکید بر اینکه برای کاهش نگرانی و استرس خود و خانواده تان تنفس عمیق، گوش کردن به موسیقی، قدم زدن در هوای آزاد و در نهایت نیایش و توکل بر خدا را فراموش نکنید گفت: مهارت هایی که در زمان مشکلات پیشین زندگی به شما کمک کرده اند را دریابید و از آنها برای کنترل احساسات خود در این دوره بحرانی شیوع بیماری استفاده کنید. 

"سیده مریم یکتا مقدم" درباره مقابله با استرس در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: احساس اضطراب، ناراحتی، سردرگمی، ترس و عصبانیت در هنگام بحران عادی است و در این شرایط صحبت کردن با افرادی که به آنها اعتماد دارید، می‌تواند به افراد کمک کند.
وی با اشاره به اینکه با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید، افزود: اگر قرار است در خانه بمانید، به سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی، خواب و ورزش توجه باید داشته باشید و با عزیزانتان در خانه و یا از طریق ایمیل و تلفن با دیگر اعضای خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنید.
یکتامقدم تصریح کرد: برای کنار آمدن با احساسات خود از مصرف سیگار، الکل و سایر مواد مخدر خودداری کنید. اگر احساس سردرگمی دارید، با یک مشاور صحبت کنید و برنامه داشته باشید که در صورت نیاز به کمک در زمینه سلامت روان و سلامت جسم به کجا بروید و چکار کنید. 
این مشاور مرکز بهداشت با تاکید بر اینکه برای کاهش نگرانی و استرس خود و خانواده تان تنفس عمیق، گوش کردن به موسیقی، قدم زدن در هوای آزاد و در نهایت نیایش و توکل بر خدا را فراموش نکنید افزود: مهارت هایی که در زمان مشکلات پیشین زندگی به شما کمک کرده اند را دریابید و از آنها برای کنترل احساسات خود در این دوره بحرانی شیوع بیماری استفاده کنید. 
یکتامقدم اظهار کرد: اطلاعات موردنیاز خود درباره کرونا را از منابع موثق مانند وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد