hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پرداخت تسهیلات اشتغال به ۲۰۰۰ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در قم

پرداخت تسهیلات اشتغال به ۲۰۰۰ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در سال ۹۸ بیش از ۶۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به ۲۰۰۵ مددجوی زیرپوشش پرداخت شد.
به گزارش رویدا ایران_قم،اکبر میرشکار با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است، گفت: ما در این نهاد از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از منابع داخلی و بانکی و همچنین با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کارفرمایان متقاضی نیروی کار و تعامل مؤثر با مراکز کاریابی تلاش می‌کنیم این هدف را محقق کنیم.
وی تسهیلات پرداختی برای مددجویان مستعد کار را بیش از ۶۱۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان از اعتبارات قرض‌الحسنه بانکی از محل تبصره بودجه سال ۱۳۹۸ و برنامه قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و بیش از چهار میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان از منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم مجموع طرح‌های اجرا شده کارفرمایی و خوداشتغالی برای مددجویان در سال گذشته را دو هزار پنج طرح عنوان کرد که در این طرح‌ها دو هزار و ۶۴۸ نفر مشغول به کار هستند.
وی افزود: در سال گذشته ۱۵۳ نفر نیز از طریق کاریابی به مراکز تولیدی و خدماتی معرفی و به کار گمارده شدند.
میرشکار، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در راستای پایدارسازی کسب و کار جامعه هدف دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد ارائه آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و آماده‌سازی نیروی کار ماهر برای ایجاد اشتغال است.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ که مزین به نام جهش تولید است، ابراز امیدواری کرد که این نهاد در استان قم گام‌های مؤثرتری برای ایجاد اشتغال مضاعف مددجویان و جهش تولید در کشور بردارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد