hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کدام دستگاه لیزر برای کدام پوست مناسب است؟

کدام دستگاه لیزر برای کدام پوست مناسب است؟

برای اینکه موهای زائد خود را لیزر کنیم، کدام نوع دستگاه لیزر برای چه پوستی مناسب است بهمراه شناخت نوع پوست

تاکنون قصد استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد خود را داشته‌اید؟ نوع دستگاه موجود در یک کلینیک برای حذف موهای زائد از نکاتی است که باید به آن توجه شود. یک دستگاه در تأثیرگذاری بر روی رنگ پوست‌های متفاوت، تأثیرات مختلفی دارد. اگر در مرحله‌ی انتخاب کلینیک برای حذف موهای زائد خود قرار دارید، یا قصد خرید دستگاه لیزر مناسب برای کلینیک خود را دارید، این مقاله برای شماست.

 

نحوه‌ی کار دستگاه لیزر

یک دستگاه لیزر با اشاعه‌ی پرتویی نور، موهای زائد را هدف قرار می‌دهد. دستگاه حذف موهای زائد، در حالت کلی، از خود طول‌موج‌هایی خاص ساطع می‌کند. با این طول‌موج‌ها ریشه‌ی موهای زائد، هدف قرار می‌گیرد. این‌گونه ملانین موجود در موها، گرم می‌شود. با گرم‌شدن ملانین، فولیکول‌های مو از بین می‌روند. این ازبین‌رفتن فولیکول‌ها، بدون آسیب به بافت پوستی اطراف مو است. در واقع بدون ایجاد سوختگی در پوست، موهای زائد از بین می‌روند. با ازبین‌رفتن فولیکول‌ها، آن‌ها دیگر نمی‌توانند موهای جدید را بازسازی کنند. در طی این روند در یک مدت‌ زمان، موهای زائد به صورت دائمی از بین می‌روند. لیزر، رنگ‌دانه‌های مو را هدف قرار می‌دهد؛ پس با خرید دستگاه لیزر مناسب با رنگ پوست اکثریت مشتریان خود، کارایی و اثربخشی آن افزایش پیدا می‌کند.

ارتباط رنگ پوست با دستگاه لیزر

رنگ‌های پوست افراد را به شش دسته تقسیم‌بندی کرده‌اند. علت رنگ پوست متفاوت، تفاوت در ملانین در بدن است. با وجود رنگ‌های متفاوت در پوست افراد، انرژی لازم برای از بین بردن موهای زائد، تفاوت دارد. همین امر اهمیت نوع دستگاه لیزر را مشخص می‌کند.

تایپ‌های رنگ پوست

ابتدا باید تایپ پوستی را قبل از خرید دستگاه لیزر مشخص کنید. فیتزپاتریک یا با عنوان آزمایش نوع پوست، دسته‌بدی برای مشخص کردن نوع پوست افراد است. با این آزمایش افراد بر اساس رنگ پوستشان در 6 دسته قرار می‌گیرند. تفاوت در این 6 تایپ برای خرید دستگاه لیزر ، نیاز است که آنها را در ادامه شرح داده‌ایم:

تایپ پوستی نوع 1

افراد این دسته پوستی بسیار سفید دارند. آن‌ها را معمولاً با رنگ بلوند موهایشان و چشمانی به رنگ‌های آبی، سبز یا فندقی می‌شناسیم. قرارگرفتن افرادی با این رنگ پوست در معرض آفتاب، سبب آفتاب‌سوختگی‌شان می‌شود. دلیل این امر تغییر رنگ سریع ملانین‌های بدن آن‌هاست.

تایپ پوستی نوع 2

افرادی با پوست سفید و موهایی قرمز، بلوند و قهوه‌ای روشن در تایپ پوستی نوع 2 قرار می‌گیرند. با قرارگرفتن این افراد در معرض اشعه‌های فرابنفش سبب سوختگی آن‌ها می‌شود.

تایپ پوستی نوع 3

افرادی با موهای بلوطی و قهوه‌ای هم در دسته‌ی سوم قرار دارند. رنگ چشمان آنان نیز معمولاً فندقی، قهوه‌ای، سبز و آبی است. امکان آفتاب‌سوختگی به‌ندرت برای افراد این دسته وجود دارد. پوست آن‌ها بر خلاف دو نوع قبلی امکان برنزه‌ شدن را دارد.

تایپ پوستی نوع 4

این افراد عمدتاً موهایی به رنگ قهوه‌ای تا قهوه‌ای تیره دارند. چشمان آن‌ها نیز به رنگ قهوه‌ای یا فندقی است. آفتاب‌سوختگی در این تایپ پوستی به ندرت اتفاق می افتد. امکان برنزه‌شدن هم برایشان وجود دارد.

تایپ پوستی نوع 5

افرادی با پوستی به رنگ قهوه‌ای جزء دسته‌ی تایپ پوستی نوع 5 هستند. آن‌ها بدون هیچ دشواری برنزه می‌شوند. رنگ پوست مردم آمریکای جنوبی و آفریقا عمدتاً به این رنگ است.

تایپ پوستی نوع 6

رنگ پوست، مو و چشم این افراد قهوه‌ای تیره تا مشکی است. آن‌ها به هیچ عنوان آفتاب‌سوخته نمی‌شوند. در صورت برنزه‌شدن نیز کاملاً سیاه می‌شوند.

خرید دستگاه لیزر موهای زائد مناسب برای انواع مختلف پوست

تصویر دستگاه لیزر دایود 4 طول موج paradise pro

اکنون طبق تعاریف گفته شده در بالا، به معرفی دستگاه لیزر مناسب برای هر یک از انواع پوست می‌پردازیم. تفاوت این دستگاه‌ها در تأثیر آن‌ها بر انواع متفاوت پوست، طول موج‌های متفاوت و البته تفاوت در قیمت دستگاه لیزر است.

دستگاه لیزر مناسب برای تایپ پوستی 2،1 و 3

همان‌طور که گفتیم برای خرید دستگاه لیزر باید به‌تناسب انرژی دستگاه با رنگ‌دانه‌های پوستی افراد توجه کرد. افراد با تایپ پوستی 1 تا 3 بهتر است از دستگاه‌های دایود، الکساندرایت و پلاتینیوم استفاده کنند. دستگاه لیزر مناسب برای افرادی که در دسته های 1 و 2و 3 پوستی قرار می گیرند، لیزرهای دایود و الکساندرایت و پلاتینیوم است. این سه دستگاه برای افرادی با پوستی سبک و موهایی روشن مناسب است. به دلیل نزدیک بودن رنگدانه‌های پوستی تایپ 3 و 4، افراد با تایپ پوستی 3، می‌توانند آی‌پی‌ال هم استفاده کنند.

دستگاه لیزر مناسب برای افرادی در تایپ پوستی 5 و 6

فولیکول موهای افراد با تایپ پوستی 5 و 6 سخت‌تر از افرادی با پوست روشن، آسیب می‌بیند. به همین سبب برای این افراد دستگاهی با طول‌موج بلندتر و انرژی بیشتری نیاز است. برای خرید دستگاه لیزر کلینیکی و مطبی برای افرادی با این تایپ پوستی، دستگاه ان‌دی‌یاگ، دایود و آی‌پی‌ال مناسب است.

دستگاه لیزر مناسب برای افرادی با تایپ پوستی 3 و 4

این تایپ‌های پوستی را همان پوست سبزه می‌نامند. پوست ایرانیان بیشتر در همین دسته‌ها قرار می‌گیرد. بهترین دستگاه برای افرادی در این تایپ پوستی، دستگاه دایود است.

 دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود برای چه نوع پوستی مناسب است

اشعه‌ی دستگاه لیزر دایود باقدرت خوبی در پوست نفوذ می‌کند و فولیکول را مورد هدف قرار می‌دهد. طراحی دستگاه لیزر دایود با طول‌موج‌های مختلف است. از تک طول‌ موج تا سه طول‌ موج الکس، دایود و اندیاگ.توان تولید در دستگاه‌های دایود 6000 وات، 800 وات و 1200 وات است. جهت آگاهی از  قیمت دستگاه لیزر دایود و همچنین خرید دستگاه لیزر، می‌توانید به سایت همدم طب مراجعه کنید.

قیمت لیزر الکساندرایت

از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر در دنیا، دستگاه لیزر الکساندرایت است. از مزایای این دستگاه، قابلیت غیرتماسی و عدم استفاده از ژل است که از لحاظ رعایت بهداشت آن را بسیار مناسب می‌کند.لیزر غیرتماسی برای تمامی انواع پوست ها مفید است. لیزر الکسانداریت نیز بهترین نتایج را برای افرادی با پوست روشن و موهای تیره دارد. خرید و قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت از سایت همدم طب امکان‌پذیر است.

شرکت مهندسی همدم طب

فعالیت اصلی شرکت همدم طب، طراحی، تولید و تعمیر انواع دستگاه لیزر زیبایی و پزشکی است. این دستگاه‌ها شامل لیزر لاغری، دستگاه جوان‌سازی و حذف موهای زائد است. از فعالیت‌های دیگر این مجموعه مشاوره در زمینه‌ی خرید دستگاه لیزر، ارائه‌ی مناسب‌ترین قیمت دستگاه‌ لیزر، خرید تجهیزات کلینیک‌های زیبایی، فروش تخت‌های بیمارستانی و زیبایی و غیره است. برای اطلاع از قیمت دستگاه لیزر دایود و همچنین قیمت دستگاه الکساندرایت با شماره 09210481068 تماس بگیرید.

 

 

منبع: sharghdaily-916163

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد