hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از نمایشگاه دنیای قهوه دبی تا گورستان مخوف الخسفه

از نمایشگاه دنیای قهوه دبی تا گورستان مخوف الخسفه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، الخلیج اونلاین، الفرات نیوز، الصباح و الخلیج أونلاین.

البیان: 

نگاهی نمایشگاه دنیای قهوه دبی 2024

مقامات شرکت های متخصص در عرضه و تجارت محصولات قهوه گزارش دادند که افزایش رقابت در بازارهای محلی قیمت قهوه را در مقایسه با همتایان خود در تعدادی از بازارهای جهانی کاهش داده است.  آنها در حاشیه شرکت در نمایشگاه "دنیای قهوه دبی 2024" که دیروز در مرکز تجارت جهانی دبی به کار خود پایان داد، گفتند که قیمت عرضه قهوه در سطح جهانی شاهد افزایش های متفاوتی بوده که بین 15 تا 25 درصد متغیر است. 

مدیر شرکت قهوه پرموسی، Misirat Warkina، توضیح داد: قیمت حمل و نقل قهوه اخیراً شاهد افزایش‌های متفاوتی بوده است، اما رقابت زیاد در بازارها باعث شده تا درصد افزایش‌ها محدود و اندک باشد، در حالی که بازارها به طور کلی شاهد شاخص‌هایی از ثبات نسبی بوده‌اند .

 

الفرات نیوز: 

گورستان مخوف الخسفه موصل 

 مدیر کل اداره امور گورهای جمعی در بنیاد شهید عراق اعلام کرد افتتاح گورستان پر چالش الخسفه در استان نینوا حداقل پنج سال به طول انجامد.

الخسفه یک گودال بسیار عمیق در حدود 20 کیلومتری جنوب شهر موصل، مرکز استان نینوا است که گروه تروریستی داعش از سال 2014 تا 2017  از آن به عنوان گور دسته جمعی برای دفن اجساد در آن استفاده می کرد. دهانه این گودال مخوف که در میان مردم به «چاله جن» مشهور است، چهل متر قطر و بیش از 150 متر عمق دارد. اطراف این گودال پر از ماسه های انباشته شده است که هر جسم سنگینی را به داخل گودال می کشانند.

 

الخلیج اونلاین: 

سرمایه گذاری 622 میلیون دلاری قطر در بخش کشاورزی 

یک گزارش امریکایی پیش بینی کرد که مجموع سرمایه گذاری های پروژه های قطر در بخش کشاورزی با رشد 171 میلیون دلاری طی سال جاری به 622 میلیون دلار برسد.

شرکت امریکایی «Mordor Intelligence» امروز سه شنبه (23 ژانویه) در گزارشی اعلام کرد که قطر در چارچوب چشم انداز 2030 خود در تلاش است با افزایش چند برابری تولیدات داخلی سبزیجات و میوه ها و حمایت از آن با محصولات دیگری که از کشورهای دیگر جهان به قطر وارد می شود، بخش کشاورزی خود را تقویت کند.

شرکت امریکایی در گزارش خود اعلام کرد که پیش بینی می شود حجم رشد بخش کشاورزی قطر در پنج سال آینده 5.5 درصد باشد و به 812 میلیون دلار برسد.

 

عکاظ عربستان: 

اجازه سرمایه گذاری غیر سعودی ها در شرکت های املاک در مکه و مدینه

محمد الکویز، رئیس هیئت مدیره سازمان بازار سرمایه عربستان گفت که  این مرجع قصد دارد به غیر سعودی ها اجازه دهد برای اولین بار در شرکت های بورسی که دارای املاک و مستغلات در مکه و مدینه هستند، سرمایه گذاری کنند.

وی در مجمع آینده املاک و مستغلات که در ریاض برگزار شد، توضیح داد که این سازمان در حال تلاش برای تنوع بخشیدن به محصولات تامین مالی در بازار مالی در طول سال جاری، از طریق توسعه بازار بدهی، مشارکت املاک و مستغلات است. 

 

الصباح:

 ورود اتوبوس برقی به بغداد 

وزارت حمل و نقل عراق در راستای کاهش ترافیک  و ازدحام با هماهنگی بانک جهانی پروژه اتوبوس برقی در بغداد را در دستور کار قرار داد.

میثم الصافی مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که این وزارتخانه در تلاش است بار دیگر پروژه های حمل و نقل عمومی را در بغداد راه اندازی کند که در راستای کاهش ترافیک های روزانه انجام می شود.

الصافی افزود که اجرای پروژه اتوبوس های برقی با هماهنگی بانک جهانی صورت می گیرد تا از وزارت حمل و نقل خصوصا شرکت عمومی حمل و نقل مسافران برای خرید اتوبوس های برقی جدید حمایت شود.

 

منبع: sharghdaily-916059

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد