hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اهمیت توجه به حفاظت منابع آب در آموزش‌های فرهنگ شهروندی

در نشست صمیمی مسئولان آب منطقه‌ای فارس و شهرداری شیراز مطرح شد؛

اهمیت توجه به حفاظت منابع آب در آموزش‌های فرهنگ شهروندی

نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای فارس و مدیر کل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز با موضوع تبیین فرهنگ شهروندی و آموزش برای حفاظت از منابع آب زیرزمینی در راستای مسئولیت اجتماعی شهرداری ها برگزار شد.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی آب منطقه‌ای فارس دراین نشست با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگسازی است اظهار داشت: هدف اساسی از تدوین این برنامه‌ها این است که مردم متوجه شرایط حساس و مهم کنونی در افت سفره های آب زیر زمینی در شیراز و در سطح استان بشوند ، آموزش فرهنگ شهروندی همزمان با آموزش مصرف بهینه آب نقش فراگیری در حفاظت از منابع آب دارد و از رسالت های شهرداری ها است که باید دنبال شود.

حمیدرضا حیدری در ادامه با بیان اینکه تا مردم وارد عرصه آموزش و مصرف بهینه آب نشوند نباید انتظار داشت که برنامه‌ها به صورت کامل نتیجه دهد، افزود: ما به مصرف بهینه نخواهیم رسید مگر آنکه شهرداری‌ها در تجهیز چاه‌های استفاده از آب در سطح شهر به کنتور هوشمند مجهز شده و صرفه جویی و مصرف بهینه آب جلوی چشم مردم به ظهور برسد.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه شهرداری شیراز‌ در این زمینه همکاری خوبی داشته است، گفت: اقداماتی نظیر کاهش سطح چمن، استفاده از پوشش‌های گیاهی کم آب بر، استفاده از آب باران و یا پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری و ... کمک شایانی به حفاظت از منابع آب می‌کند و شهرداری‌ها در این عرصه عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی آب منطقه‌ای فارس نیز با قدردانی از مدیرکل روابط عمومی شهرداری شیراز، گفت: با توجه به حجم زیاد ارباب رجوع و مخاطبی که شهرداری‌ها دارند، این دستگاه ظرفیت خوبی برای آموزش و فرهنگسازی مصرف بهینه آب به شمار می‌رود.

صدیقه حسن زاده گفت: شهرداری‌ها می‌توانند با برگزاری جشنواره های فرهنگی نظیر نقاشی مرتبط با آب، دیوار نوشته روی دیوار‌های پارک‌ها و مسیرهای پیاده روی و سایر ابزارهای اطلاع رسانی که در اختیار دارند به فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب بپردازد.

این مقام مسئول گفت: استفاده از پساب ها و آب های خاکستری در آبیاری چمن و فضای سبز شهری نیز کمک شایانی به حفظ منابع آب می کند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز توضیحاتی در خصوص طرح احیا و تعادل بخشی و پروژه‌های زیرمجموعه آن نظیر اطلاع‌رسانی، آموزش، فرهنگسازی و ... ارائه داد و بر لزوم آموزش و فرهنگسازی برای بهره‌برداری و مصرف بهینه از منابع آب و پیشگیری از اضافه برداشت از منابع زیرزمینی و نصب کنتورهوشمند تاکید کرد.

محمدمهدی شریفی در ادامه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی، برنامه‌ریزی برای صرفه جویی مصرف آب و کاهش مصرف آب را موضوعی چند وجهی دانست که با همکاری و مشارکت شهرداری‌ها می‌توان دراین عرصه به نتایج خوبی دست یافت.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری شیراز نیز ضمن خوشامدگویی و استقبال از مباحث مطرح شده آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با شرکت آب منطقه‌ای اعلام و به اقدامات انجام شده توسط شهرداری در جهت حفظ منابع آب اشاره کرد.

رضا جاویدی در ادامه به ساخت تصفیه خانه و استفاده از پساب ها در آبیاری فضای سبز برخی مناطق شیراز در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: در اختیار گذاشتن بسترهای تبلیغاتی شهر نظیر پخش کلیپ در تلوزیون‌های شهری مستقر در سطح شهر و تلوزیون‌های موجود در واگن های قطار شهری، انتشار مباحث در پایگاه خبری شهرداری شیراز، نصب پوستر در اتوبوس‌های درون شهری، آموزش در فرهنگسراها و پخش بروشور از پیشنهادات قابل طرح و اجرا با همکاری 2 دستگاه است.

مدیرکل راوبط عمومی شهرداری شیراز با توجه به اهمیت موضوع به ضرورت تنظیم یک تفاهم نامه بین شرکت آب منطقه‌ای فارس و شهرداری شیراز جهت پیشبرد بهتر اهداف تاکید کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد