hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > آمار نگران‌کننده‌ از افزایش هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

آمار نگران‌کننده‌ از افزایش هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

سخنگوی دولت گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفت تا یک بودجه غیرتورم‌زا با فراهم کردن امکان رشد اقتصادی ارائه کند و بتواند جلوی هر گونه افزایش هزینه‌های جاری بدون پیش‌بینی منابع را بگیرد تا مانع خلق تورم و آثار آن در زندگی معیشتی مردم شود.

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی دولت گفت:  آمار نگران‌کننده‌‌ای از افزایش هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۳ شنیدیم. عدد ۳۰۰ هزار میلیارد تومان و حتی دو برابر این نیز مطرح است.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: اثر هر گونه افزایش هزینه‌های جاری بدون پیش‌بینی منابع می‌شود، افزایش تورم. شنیدم کمیسیون تلفیق اعلام کرده 300 هزار میلیارد تومان افزایش هزینه در بودجه شکل گرفته که تا 2 برابر این هم تخمین زده شده است.

بهادری‌جهرمی گفت: دولت تمام تلاش خود را در کنترل هزینه‌های جاری و افزایش منابع واقعی و سوق دادن منابع به سرمایه گذرای‌های مولد به کار گرفت تا یک بودجه غیرتورم‌زا با فراهم کردن امکان رشد اقتصادی ارائه کند تا بتواند به سمت حرکت کند تا جلوی هر گونه افزایش هزینه‌های جاری بدون پیش‌بینی منابع  را بگیرد تا مانع خلق تورم و آثار آن در زندگی معیشتی مردم شود.

سخنگوی دولت به آمارهای نگران‌کننده‌ای اشاره کرد و گفت: آنچه شنیدیم ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش هزینه‌ها در بودجه صورت گرفته است و حتی تا دو برابر هم تخمین زده شده است.

او در ادامه اضافه کرد: اما تلاش و مساعدت و همکاری دولت و مجلس در جهت کنترل و مهار عوامل خلق تورم و این مهم‌ترین اولویت مردم است و انتظار می‌رود همکاری متقابلی بین مجلس و دولت و کمیسیون‌ها در پیش‌بینی منابع و هدف‌گذاری در سقف منابع واقعی صورت بگیرد.  

سخنگوی دولت گفت: باید از تجارب گذشته درس گرفت، چراکه افزایش هزینه‌ها بدون پیش‌بینی منابع، چیزی جز اثر خلق تورم ندارد.

منبع: sharghdaily-915870

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد