hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > زنان بزرگ‌ترین قربانیان جنگ در سودان هستند

زنان بزرگ‌ترین قربانیان جنگ در سودان هستند

گرچه جنگ در غزه و قبل از آن جنگ اوکراین سایه خود را بر انعکاس اخبار جنگ در سودان انداخته است، اما این به معنای توقف جنگ در این کشور نیست.

گرچه جنگ در غزه و قبل از آن جنگ اوکراین سایه خود را بر انعکاس اخبار جنگ در سودان انداخته است، اما این به معنای توقف جنگ در این کشور نیست.

به گزارش اعتمادآنلاین، برخی از رسانه‌ها جسته‌گریخته به تحولات جنگ در سودان می‌پردازند، گرچه این روزها فجایع تجاوز به زنان در دو سوی این جنگ بیش از همه راه خود را به سمت رسانه‌ها باز کرده است.

به گفته کارشناسان، جنگ سودان که از آوریل 2023 بین دو گروه بزرگ نظامی حاکم این کشور در گرفته، در کنار کشته و زخمی‌شدن هزاران نفر و مهاجرت میلیون‌ها نفر دیگر، جنایات تجاوز به زنان در شهرها و و روستاهای مختلف این کشور را نیز به همراه داشته است.

جیلیان کتلی مدیر دفتر کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در سودان در این باره به رسانه‌ها گفت: بیش از پنج میلیون و 800 هزار نفر به دلیل جنگ در سودان مجبور به مهاجرت شده‌اند در حالی که هر دو طرف جنگ نقض‌های گسترده قوانین بین‌المللی حقوق بشر را مرتکب شده‌اند.

در گزارش‌های رسیده از سودان آمده است، زنان و دختران زیادی مورد آزاد و خشونت‌های جنسی قرار گرفته‌اند، خانواده‌های زیادی در این جنگ کشته یا مورد تعرض قرار گرفته‌اند و شهادت شماری از دختران و زنان نیز مستند شده است، در حالی که بسیاری دیگر از دختران و زنان از بیم انتقام یا قتل‌های ناموسی حاضر به افشای این اسرار نیستند.

 

منبع: etemadonline-648202

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد