hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از رشد مشارکت زنان در بخش خصوصی امارات تا اعلام نرخ تورم کویت

از رشد مشارکت زنان در بخش خصوصی امارات تا اعلام نرخ تورم کویت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، الخلیج اونلاین، الجزیره، الصباح و الشرق الأوسط.

البیان امارات: 

رشد 23.1 درصدی مشارکت زنان در بخش خصوصی  امارات

وزارت منابع انسانی و امارات اعلام کرد مشارکت زنان در بخش خصوصی در سال 2023 نسبت به سال 2022 23.1 درصد رشد داشته است.

امارات در تلاش است تا تعادل جنسیتی را تقویت کند و حضور زنان را در همه زمینه ها تقویت کند، و فرصت های برابر را برای زنان در بخش های کار فراهم کند..

قوانین امارات تبعیض جنسیتی در محل کار را ممنوع می کند و این قوانین زنان بیشتری را تشویق می کند تا به بازار کار بپیوندند.

برابری در دستمزد زنان و مردان در یک کار برابر است و این یکی از برجسته ترین جنبه های تعهد این کشور به دستیابی به تعادل جنسیتی است که طی سال های گذشته جهش های کیفی را در این کشور به ثبت رسانده است.

 

الشرق الاوسط: 

اعلام نرخ تورم کویت در ماه دسامبر 2023

نرخ تورم کویت در ماه دسامبر 3.37 درصد در مقیاس سالانه و 0.3 درصد در مقیاس ماهانه ثبت شده است.

بر اساس داده های اعلام شده در روز یکشنبه (21 ژانویه) شاخص قیمت مواد غذایی و نوشیدنی ها در ماه گذشته در مقیاس سالانه رشد 4.7 درصدی و شاخص قیمت رستوران ها و هتل ها رشد 2.4 درصدی داشته است.

اطلاعات اعلام شده حاکی از آن است که قیمت پوشاک افزایش 6.7 درصدی و قیمت حمل و نقل افزایش 2.4 درصدی داشته است.

بر اساس داده های اعلام شده قیمت گروه غلات و نان، گوشت و مرغ، ماهی و غذاهای دریایی افزایش و قیمت گروه میوه ها وسبزیجات تازه کاهش داشته است.

 

الجزیره:

استقبال عراق از کارزار  تحریم کالاهای مرتبط با رژیم صهیونیستی

عراقی ها اوضاع و شرایط فاجعه بار غزه را با توجه به تداوم جنایات رژیم اشغالگر، در رأس اولویت های مورد توجه خود در محافل رسمی و مردمی قرار داده اند به طوری که فعالان مدنی این کشور کارزارهایی را برای تحریم کالاها و شرکت های حامی رژیم صهیونیستی به راه انداخته اند.

این کارزار ها که با تلاش های انفرادی از سه استان عراق آغاز شد اکنون به 15 استان از 18 استان این کشور رسیده و با استقبال و حمایت گسترده مردمی همراه بوده است.

درهمین ارتباط، عباس العطار مسئول کارزارهای تحریم تاکید کرد هدف اصلی این کارزارها، کمک به اعمال فشار برای متوقف کردن جنگ نسل کشی در غزه و حمایت از آرمان فلسطین است.

 

الصباح: 

پیشنهاد شرکت‌های اروپایی و چینی برای ساخت  کشتی در عراق

شرکت های جهانی پیشنهادهایی برای ساخت 13 کشتی با ظرفیت بار بالا برای عراق ارائه کرده اند.

میثم الصافی، مدیر واحد رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق گفت که این وزارتخانه مذاکرات با شرکت های جهانی برای ساخت شناور و کشتی های دارای ظرفیت بار بالا با هدف توسعه ناوگان تجاری کشور و متناسب با حجم پیشرفت بسیار طی سال های گذشته در حوزه دریایی به ویژه افتتاح خطوط دریایی با کشورهای عربی، آسیایی و اروپایی که مهم ترین آن خط دریایی مستقیم با چین است، را آغاز کرد.

الصافی گفت که شرکت های اروپایی و چینی، پیشنهادهایی در این خصوص ارائه داده اند که در دست بررسی و امکان سنجی است.

 

الخلیج اونلاین: 

آغاز ساخت مرکز فرهنگی در عمان با سرمایه‌گذاری 385 میلیون دلاری

هیثم بن طارق، سلطان عمان سنگ بنای مجتمع فرهنگی عمان و ساختمان سازمان اسناد و مدارک و آرشیو ملی این کشور در مسقط به ارزش حدود 385 میلیون دلار را قرار داد.

این پروژه در ارتفاعات فرودگاه در استان مسقط واقع شده و فضایی اختصاص یافته برای جمع آوری، حفظ و نمایش هنرها و فرهنگ های زنده، تاریخی و معاصر در عمان است.

پروژه مذکور در مساحتی بالغ بر 80 هزار متر مربع و با هزینه بیش از 385 میلیون دلار احداث می شود.

این مجتمع 3 ساختمان اصلی دارد که عبارت اند از: ساختمان اسناد و مدارک و آرشیو ملی، کتابخانه ملی با ظرفیت یک میلیون جلد کتاب و سالن تئاتر ملی با ظرفیت هزار صندلی.

 

منبع: sharghdaily-915749

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد