hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورود ‌مجلس برای بررسی افزایش دستمزد ‌کارگران / انتظار از دولت ‌افزایش ‌۳۰ درصدی بود

ورود ‌مجلس برای بررسی افزایش دستمزد ‌کارگران / انتظار از دولت ‌افزایش ‌۳۰ درصدی بود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ورود کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی افزایش دستمزد سال ۹۹ کارگران گفت: انتظار از دولت ‌افزایش ‌۳۰ درصدی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی، با اشاره به عدم افزایش مناسب دستمزد کارگران در سال 99 اظهار داشت: تنها مرجعی که می‌تواند در حال حاضر در رابطه با دستمزد کارگران اقدام مؤثری انجام دهد دیوان عدالت اداری است که امیدواریم این چنین شود.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور که با قیمت‌های ‌کاذب و گرانی‌ها روبه رو هستیم انتظار می‌رفت حداقل افزایش دستمزد کارگران 30 درصد باشد تا پاسخگوی زندگی و معیشت کارگران را بدهد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ورود کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی افزایش دستمزد سال 99 کارگران افزود: نمایندگان کارگران با اعتراض به عدم افزایش مناسب دستمزد کارگران در سال 99، صورتجلسه را امضا نکردند که در این راستا سندیکاهای کارگری می‌توانند با اعتراض و طرح شکایت به دیوان عدالت اداری نسبت به افزایش دستمزد کارگران به صورت حقوقی اقدام کنند.

نوروزی سپس با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات دولتی به اصناف آسیب‌دیده در زمان شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: دولت باید به صنوف خدماتی که در ایام کرونایی متضرر و درآمدی کسب نکرده‌اند توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی همچنین به ادامه همکاری کارفرمایان با کارگرانی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و اکنون بهبود یافته‌اند تأکید کرد و گفت: در شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم هر کارگری که به علت بیماری کرونا از کار بیکار شده است به دفاتر بنده مراجعه کند تا بازگشت کار آن‌ها پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کشور همه مسئولان و مردم باید با اتحاد و همدلی طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنند تا با هوشیاری این ویروس منحوس را از بین ببریم و در جهت تحقق سال جهش تولید و رونق تولید در کشور و ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد