hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به حملات نظامی اخیر: اجازه ندهید میدان بر دیپلماسی غلبه کند؛ دیپلماسی خارجی به شدت دچار ضعف است

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به حملات نظامی اخیر: اجازه ندهید میدان بر دیپلماسی غلبه کند؛ دیپلماسی خارجی به شدت دچار ضعف است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قطعاً روابط دوستانه و برادرانه ایران و پاکستان با این حادثه دچار مشکل جدی نخواهد شد و آنچه پیش آمده به‌زودی ترمیم می‌شود، اما این ماجرا باید مسئولین نظام جمهوری اسلامی را متوجه این نکته بسیار مهم کند که در روابط خارجی اجازه ندهند میدان بر دیپلماسی غلبه کند. همواره باید اصل این باشد که میدان تابع دیپلماسی باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی به حمله نظامی ایران به عراق، سوریه و پاکستان و از سوی دیگر حمله پاکستان به ایران واکنش نشان داده است. 

به گزارش جمهوری اسلامی، بخش‌های مهم سرمقاله این روزنامه را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • در شرایط حساس کنونی که منطقه به خاطر جنایات رژیم صهیونیستی ملتهب است، انجام عملیات نظامی در سه کشور، نمی‌تواند منطقی باشد. عجیب است که این حجم از بار سنگین برانگیختگی علیه خود را در سطح بین‌المللی فراهم نمائیم.
  •  حساسیت‌های کنونی با توجه به شرایط ملتهب ناشی از جنگ غزه و اهداف شومی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش شعله‌های جنگ به کشورهای منطقه دارند، ایجاب می‌کند ایران برای تحکیم روابط خود با کشورها به ویژه همسایگان که پاکستان یکی از مهم‌ترین آنهاست، تدابیر ویژه‌ای بیاندیشد. توسل به حمله نظامی برای پایان دادن به شرارت عناصر وابسته‌ای که از خاک پاکستان برای مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند در چنین شرایطی نمی‌تواند در چارچوب این تدابیر قرار داشته باشد. این روش در مورد پاکستان، نتیجه عکس می‌دهد کمااینکه عکس‌العمل مشابه پاکستان همین واقعیت را نشان داده است.
  • قطعاً روابط دوستانه و برادرانه ایران و پاکستان با این حادثه دچار مشکل جدی نخواهد شد و آنچه پیش آمده به‌زودی ترمیم می‌شود، اما این ماجرا باید مسئولین نظام جمهوری اسلامی را متوجه این نکته بسیار مهم کند که در روابط خارجی اجازه ندهند میدان بر دیپلماسی غلبه کند. همواره باید اصل این باشد که میدان تابع دیپلماسی باشد ولی اگر در مواردی به هر دلیل این اصل رعایت نشود، انتظار منطقی اینست که میان این دو توازن برقرار باشد.
  •  تجربه سال‌های اخیر نشان داده دیپلماسی خارجی ما دچار ضعف شدید است. این ضعف، موجب وارد شدن لطمات بزرگی به منافع ملی کشور می‌شود. تقویت دیپلماسی خارجی از طریق استقلال بخشیدن به آن از نیازهای قطعی و فوری کشور است، اقدامی که می‌تواند منجر به تصحیح رابطه میان میدان با دیپلماسی شود.

 

منبع: etemadonline-648942

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد