پس از سالها انتظار طرفداران، سرانجام مایکروسافت در رویداد اخیر خود از بازی Indiana Jones and The Great Circle رونمایی کرد. درحالیکه بسیاری از طرفداران ایکس باکس انتظار داشتند با تجربهای اکشن ماجراجویی و سومشخص روبهرو شوند اما استودیو ماشینگیمز تصمیم گرفته است جدیدترین ماجراجوییهای سری ایندیانا جونز را با تمرکز روی زاویه دوربین اولشخص ارائه دهد. بهنظر میرسد یکی از مهمترین دلایل این تصمیم مربوطبه ارائه تجربهای منحصربهفرد و متمایز نسبتبه بازیهای آنچارتد و Tomb Raider باشد.
همچنین میتوان مهارت استودیو ماشینگیمز در توسعه بازیهای اولشخص ازجمله سری Wolfenstein و ریمسترهای اخیر مجموعه Quake را در این تصمیمگیری مهم دانست. حال یرک گوستاوسون، کارگردان بازی Indiana Jones and The Great Circle در مصاحبه اخیر خود با لوکاسفیلم در مورد دیدگاه تیم سازنده برای تمرکز بیشتر روی زاویه دید اولشخص گفت:
«گیمپلی اولشخص بخشی از DNA استودیو ماشینگیمز بهشمار میآید و به تیم امکان میدهد تجربهای همهجانبه و غوطهورکننده را با این زاویه دوربین ارائه دهند. این زاویه دوربین بازی ما را نسبتبه بسیاری از آثار مشابه اکشن ماجراجویی دیگر متمایز میکند و آن را به تجربهای منحصربهفرد تبدیل خواهد کرد که در هیچ جای دیگری نمیتوانید مشابه آن را پیدا کنید.»
بااینحال استودیو ماشینگیمز تصمیم گرفته است در بخشهایی از دوربین سومشخص استفاده کند؛ بنابراین بازیکنها در قسمتهای سینمایی و بخشهایی از گیمپلی میتوانند شخصیت اصلی را با زاویه دوربین سومشخص ببینند. درحالیکه سازنده Indiana Jones and The Great Circle به هیچ بازی خاصی در سبک اکشن و ماجراجویی اشاره نکرد اما طرفداران بهخوبی میتوانند حدس بزنند که منظور توسعهدهنده، دو مجموعه آنچارتد و توم ریدر بوده است.
بهنظر میرسد برخی طرفداران انتظار داشتند سازنده بازی جدید ایندیانا جونز از فرمولی مشابهبا سری محبوب آنچارتد الهام بگیرد. بازی Indiana Jones and The Great Circle قرار است در سال ۲۰۲۴ برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی عرضه شود.
منبع: zoomg-366265