hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > رهبر انقلاب: مردم ما، مردمی خوب و مومن هستند حتی آنها که برخی ظواهر شرعی را رعایت نمی‌کنند

رهبر انقلاب: مردم ما، مردمی خوب و مومن هستند حتی آنها که برخی ظواهر شرعی را رعایت نمی‌کنند

ائمه جمعه سراسر کشور، با رهبر انقلاب دیدار کردند.

به گزارش شبکه شرق، ائمه جمعه سراسر کشور امروز در آستانه ماه رجب با حضور در حسینیه امام خمینی (ره)، با رهبر انقلاب دیدار کردند.

ائمه جمعه سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب در ابتدای این دیدار با اشاره به حلول ماه مبارک رجب فرمودند: حقا و انصافا، ماه رجب ماه مبارکی است. رحمت الهی در سرتاسر این ماه در اختیار آحاد مردمی است که دل‌هایشان متذکر به یاد پروردگار باشد. شایسته‌ترین عملی که انسان در این ماه انجام می‌دهد استغفار است. واقعا همه ما احتیاج داریم به اینکه استغفار کنیم. به خدای متعال پناه ببریم. 

ایشان ادامه دادند: مغفرت الهی بزرگ‌ترین نعمتی است که در دنیا و آخرت خدای متعال به یک انسان عنایت می‌کند. حتی اولیاء الهی، حتی پیغمبر خدا از مغفرت الهی بی‌نیاز نیستند. «لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِکَ وَمَا تَأَخَّرَ». این مغفرت به خاطر آن است که احدی نمیتواند حق اطاعت و عبادت پروردگار به جای بیاورد. هیچ کس نیست که بتواند حق عبادت پروردگار را، حق بندگی را، آن طور که شایسته اوست به جا بیاورد. هر چه مجاهدت هم بکند نمی‌تواند. 

محبت ورزیدن به مردم یکی از بایدهای امامت جمعه است

رهبر انقلاب در ادامه دیدار با ائمه جمعه با بیان اینکه «مسئله مردم یک اصل اسلامی است» فرمودند: رسیدن به هدف‌های اسلامی جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست. ایشان همچنین «دلسوز مردم بودن و محبت ورزیدن به مردم» را یکی از بایدهای امامت جمعه دانستند و فرمودند: مردم ما مردمی خوب و مومن هستند؛ حتی آنها که برخی ظواهر شرعی را مراعات نمی‌کنند.

 

منبع: sharghdaily-914803

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد