hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران و نقش آن در بحران كرونا

شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران و نقش آن در بحران كرونا

مدیرعامل شرکت نفت وگاز گچساران، گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نقش خود را در بحران کرونا به خوبی اجرا می کند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گقت وگو با پایگاه خبری بلور گچساران: افزود: این شرکت به تبع سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفت خیز جنوب فعالیت خود را در زمینه مقابله با ویروس کووید ۱۹ در سه اولویت نگهداشت ظرفیت تولید ، حفظ سلامت نیروی انسانی و همکاری با ادارات و مسئولین محلی انجام می‌دهد.

هوشنگ صیدالی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت وگاز در حوزه گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان فارس و بوشهر در حال فعالیت است گفت: در تمامی بحران‌ها ما در کنار مردم و همدل با محیط های پیرامونی با رعایت مقررات و طبق موازین شرکت در حد توان از هیچ کوششی دریغ ننموده ایم ودر همه حال خدمت به مردم عزیز و کارکنان زحمتکش نفت و گاز را جزو افتخارات خود می دانیم.
وی افزود: با اعلام شیوع ویروس کرونا در راستای مبارزه با این بیماری قابل انتقال، با حضور پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان ، اولین جلسه خود را سوم اسفندماه تشکیل دادیم و با اجرایی نمودن مصوبات ابلاغی از طریق صورتجلسه های مرتبط ، قدم‌های اولیه و جدی را برداشتیم و فعالیت با عدم برگزاری جلسات غیر ضروری ،تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و موازین بهداشتی ، نظارت بر فرایند طبخ غذا توسط کارشناسان بهداشت محیط و ضدعفونی سطوح وظروف قابل استفاده در سالن های غذاخوری ، پایش نیروهای انسانی برای کنترل بیماری در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز در ادامه تصریح کرد: آموزش های لازم در خصوص کنترل این ویروس با توجه به دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از طریق تبلیغات محیطی ، بسترهای الکترونیکی و غیر الکترونیکی به کارکنان عملیاتی و خدماتی و مردم ،توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای اداره ایمنی و بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص نحوه خودمراقبتی و ضدعفونی و گندزدایی داده شد.
در این راستا حدود ۳۰ اداره ستادی و ۵۰ واحد صنعتی، کارگاه و کمپ های اقامتی کارکنان در واحدهای عملیاتی ، ناوگان حمل و نقل سبک و سنگین به صورت مستمر ضد عفونی شده و می شوند.
صیدالی خاطرنشان کرد: با تلاش بخش‌های مختلف شرکت بهره برداری نفت و گاز و بهداشت و درمان اقلام بهداشتی از قبیل الکل ، آب ژاول ، ماسک، دستکش تهیه و در اختیار کارکنان قرار داده شد و بازرسی های محیطی با شناخت نقاط قوت و ضعف در حال انجام است در همین زمینه نیروهای اقماری که از کلان شهرها به تاسیسات برمی‌گشتند غرباگری شده با تاییدیه و گواهی سلامت مۺغول کار شدند، تا عامل انتقال ویروس نباشند که اینکار در حال حاضر هم انجام می شود.
وی ادامه داد ضمن پایش و غربالگری کارکنان نوبتکار و روز کار از مبدا و مقصد  ، شیفت نوبت کاران تغییر داده شد و تمامی مکان های تفریحی ، ورزشی ،باشگاه ها و غذاخوری تعطیل شدند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ادامه گفتگو با اشاره به خدمات این شرکت به شهرستان در راستای همدلی و همکاری با ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: تعداد ۱۰ دستگاه خودرو برای ضد عفونی در اختیار مجموعه قرار داده شد.
وی افزود: فرودگاه گچساران که یکی از حساس ترین نقاط این شهرستان می باشد به صورت روزانه به ویژه در زمان پرواز در عین حال که ضدعفونی می شود کار غربالگری را همکاران ما در آنجا انجام می دهند . در بخش دیگر فعالیت ۲ اکیپ ایست بازرسی و غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرستان به صورت ۲۴ ساعته تا ۲۰ فروردین توسط نیروهای بسیج شرکت نفت و گاز انجام گرفت.
  1. صیدالی در پایان خاطر نشان کرد: ضدعفونی عابربانک های سطح شرکت وشهر ،  گندزدایی وضدعفونی ادارات شهرستا ن شامل: نیروی انتظامی،دادگستری،زندان فرمانداری ،  کانون بازنشستگان فرهنگیان ، مرکز توانبخشی بهزیستی ، هلال احمر ، بیمارستان شهید رجایی ، پلیس راه گچساران ، بانک های صادرات و رسالت و همچنين همکاری در تامین مواد ضدعفونی  وسم پاش به تعدادی از روستاهای  حوزه عملیاتی توسط نیروها از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شرکت به شمار می رود.
صیدالی ادامه داد ۲۳ دستگاه ماشین آلات سیار ساختمانی به مدت ۵۵۲ ساعت کارکرد جهت ایجاد راه بند و مدیریت تردد مبادی ورودی و خروجی شهرستان و راه اندازی ، تسطیح جاده کمربندی انجام وظیفه نمودند .در کنار این فعالیت ۶۶ دستگاه خودروی سبک شرکت به مدت ۱۶۰۰ ساعت کاری جهت انجام ماموریت های شبکه بهداشت شهرستان و نیروهای انتظامی انجام وظیفه نموده و دستگاه های ترابری سنگین شرکت بهره برداری نفت و گاز به مدت ۵۷۶ ساعت جهت حمل مواد ضدعفونی از شهرستانهای مختلف به گچساران و سمپاشی وگندزدایی در این بحران فعالیت داشتند.
وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای ملت ایران در این بحران گفت در شرایط کنونی باید با همدلی و خود مراقبتی همگام با مدافعان سلامت در امر مبارزه با ویروس کرونا تلاش کنیم تا هر چه زودتر با قطع زنجیره انتشار سلامت را به جامعه برگردانیم.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد