hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مورد مشکوک یا مثبت ویروس کرونا در میان زندانیان وجود ندارد

مورد مشکوک یا مثبت ویروس کرونا در میان زندانیان وجود ندارد

دادستان نجف آباد گفت: تست غربالگری و پایش سلامت زندانیان از نخستین روزهای مشاهده کرونا در کشور با دقت و حساسیت خاصی انجام شده است و هم اکنون هیچ مورد مشکوک یا مثبت کرونا در میان زندانیان وجود ندارد.

علی زارع، اظهار کرد: علاوه بر اینکه از تک تک زندانیان تست های مختلف پایش سلامت گرفته می شود، از محکومان جدید که برای گذراندن دوران حبس خود وارد زندان می‌شوند، تب سنجی و تعیین سطح اکسیژن خون انجام می شود و در کل هیچ مورد مشکوکی به کرونا در زندان نجف آباد وجود ندارد.
وی افزود: فرد جدیدی که وارد زندان می شود پس از انجام تست های اولیه، به مدت چهارده روز وارد مرحله اول قرنطینه می‌شود، سپس برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان سایر زندانیان، وارد قرنطینه دوم شده که آن هم چهارده روز به طول می انجامد.
دادستان نجف‌آباد خاطرنشان کرد: اعطای مرخصی به بیش از ۷۰درصد از زندانیان واجد شرایط، دیگر اقدامی است که به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در زندان انجام شده است.
زارع با بیان اینکه ملاقات زندانیان لغو شده است، تاکید کرد: به دلیل حفظ سلامتی زندانیان، ملاقات های حضوری و کابینی لغو شده است و خانواده زندانیان و خود محکومان نیز همکاری خوبی با مجموعه مدیریت زندان دارند.
وی افزود: برای تامین مواد ضد عفونی کننده مشکل خاصی نداریم و ضد عفونی کردن تمام بخش‌های زندان، دو نوبت در روز انجام می شود.
دادستان نجف آباد، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم سکونت در بندهای زندان را به کمترین تعداد ممکن کاهش دهیم تا شاهد تراکم بالای جمعیت در بندها و سلول‌ها نباشیم.
زارع با اشاره با دستورالعمل عفو زندانیان که قبل از عید نوروز از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شده بود، گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل عفو، ۲۸ نفر واجد شرایط استفاده از عفو بودند که پانزده نفر از آنها که اغلب با جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌بردند آزاد شده و بقیه افراد نیز در حال طی کردن مراحل اداری هستند. همچنین ۷۸ نفر نیز در مرخصی پایان حبس به سر می برند.
وی خاطرنشان کرد: ضد عفونی کردن محیط دادگستری شهرستان نجف آباد نیز به صورت مستمر انجام می شود. همچنین حذف تاریخ رسیدگی به پرونده های غیر ضروری باعث شده تا میزان مراجعه حضوری به دادگاه کم شود، با این حال رسیدگی به پرونده های مهم و جنایی همچون گذشته پا بر جا است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد