hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > امداد رسانی هلال احمر به 76 حادثه دیده در قم

امداد رسانی هلال احمر به 76 حادثه دیده در قم

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: به دنبال بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در قم، طی ۴۸ ساعت گذشته عملیات تخلیه آب از منازل در چهار نقطه از سطح شهرهای قم و کهک انجام گرفت که به ۱۸ خانوار و در مجموع ۷۶ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد.
به گزارش رویداد ایران_قم،هادی سلیمی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به آماده باش تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان قم در مقابله با سیل و آبگرفتگی، افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش متناوب باران در سطح استان قم و برف در ارتفاعات این جمعیت طی روزهای گذشته نسبت به فراخوان امدادگران و نجاتگران عملیاتی و بارگیری تجهیزات سیل و آبگرفتگی اقدام کرد.
 وی با بیان اینکه در مجموع ۴۰ نجاتگر و هشت تیم سیلاب استان در آماده باش کامل بودند، افزود: در فراخوان ارسال شده ۲۰ نجاتگر در قالب چهار تیم سیلاب در شهرستان قم، ۱۵ نجاتگر در قالب سه تیم سیلاب در شهر کهک و پنج نجاتگر در قالب یک تیم سیلاب در شهر جعفریه حضور یافتند.
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: در ۲۱ فروردین ماه سه عملیات امداد و نجات شامل انتقال اعضای یک خانواده به منطقه امن، رفع آبگرفتی معابر و تخلیه آب منازل و رهایی خودرو از داخل رودخانه انجام شد.
 وی گفت: در ۲۲ فروردین ماه نیز سه مورد عملیات امداد و نجات شامل آبگرفتگی معابر در شهر کهک و تخلیه آبگرفتگی منزل و همچنین رفع آبگرفتی زیر پل جنت آباد محور قم به بخش قنوات و رهاسازی فرد داخل خودرو توسط تیم سیلاب انجام شد.
 سلیمی اظهار کرد: به دلیل مسدود شدن راه ارتباطی روستای شاه اسماعیل از توابع بخش کهک بر اثر وقوع سیلاب به جیره غذایی برای ۵۰ نفر شامل ۱۵ خانوار گرفتار شامل ۴۸ بطری آب معدنی، پنج کیلوگرم خرما، ۴۵ بسته بیسکوئیت توزیع شد.
 وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش و آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر در شهر کهک رخ داده است، ادامه داد: طی ۴۸ ساعت گذشته عملیات تخلیه آب از منازل در چهار نقطه از سطح شهرهای قم و کهک انجام گرفت که به ۱۸ خانوار و در مجموع ۷۶ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد.
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: آماده سازی و بارگیری چهار پمپ کف علاوه بر هشت پمپ موجود در پایگاه‌های جاده‌ای استان از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.
 وی گفت: با استفاده از پمپ‌های کف یک نقطه از معابر و راه‌های بین شهری، پل‌های زیرگذر آزاد راه‌ها و جاده‌های فرعی توسط تیم‌های سیلاب تخلیه شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد