hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اخذ عوارض از واحدهای تجاری تا پایان اردیبهشت به تعویق افتاد

اخذ عوارض از واحدهای تجاری تا پایان اردیبهشت به تعویق افتاد

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهر گزبرخوار، از راه اندازی ستاد مردمی مقابله با کرونا و جذب چند میلیون تومان وجه نقد و تسهیل شرایط پرداخت عوارض‌ِاصناف و واحدهای اقتصادی، خبرداد.

محمود بخشی، با اشاره به گستردگی و اهمیت مقابله با ویروس کووید۱۹، اظهار کرد: شهرداری گزبرخوار در ابتدای شیوع ویروس با استفاده از امکانات، منابع مالی و انسانی خود اقدام به مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری در گزبرخوار کرد، اما فراگیری ویروس کرونا و فرسایشی شدن این بحران، نیازمند تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا، مشارکت عمومی شهروندان و همراهی معتمدان و خیران با این ستاد بود، که "ستاد مردمی مقابله با کرونا" در اولین روزکاری سال ۹۹ در شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با تقدیر از همراهی، هم‌افزایی و حمایتِ مردم، معتمدان، خیران و اصناف، افزود: از آغاز فعالیت ستاد مردمی مقابله با کرونا، مبلغ ۷۰ میلیون وجه نقد جمع‌آوری شده است که از مجموع آن ۴۰ میلیون تومان را صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل به ستاد هدیه کرده‌اند و مابقی از وجوهات مردمی تامین شده‌، که در راستای تامین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی دست برای افراد مستقر در ایستگاه‌های غربالگری هزینه‌می‌شود، همچنین ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی نیز از محل این وجوهات به خانواده‌های کم بضاعت گزبرخوار اهدا شد.

شهردار گزِبرخوار، با قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان در این شرایط، تصریح کرد: صنف کارگاه‌های آجرپزی شهر گزبرخوار، نیز مبلغ ۳۰ میلیون تومان، در قالب کارت‌های هدیه، به کارکنان بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر، در راستای قدردانی و حمایت از زحمات این کادر، در کنترل ویروس کرونا هدیه داده‌اند.

بخشی، با اشاره به ایجاد تونل مه‌پاشی، ضدعفونی و گندزدایی از خودروها در ورودی شهر، خاطرنشان‌کرد: در ستاد مقابله با کرونا، مدیریت پایگاه‌های غربالگری ورودی شهر بر عهده هلال احمر و تامین امنیت و ایمنی بر عهده نیروی انتظامی و داوطلبان ناحیه مقاومت بوده و شهرداری نیز خدمات پشتیبانی و تامین مایحتاج را برعهده دارد، که در این راستا، از اسفند ۹۸ و آغاز شیوع ویروس کرونا، ۱۱۰ گالن مواد ضدعفونی در دو مرحله و ۱۰۰دست کاور لباس بهداشتی، جمعا به ارزش ۸۰ میلیون تومان از منابع مالی شهرداری تامین شد که در چند مرحله به ضد عفونی اماکن عمومی و معابر و مراکز درمانی و غربالگری شهر اختصاص یافته ‌است.

شهردار گزبرخوار، با تاکید بر اتخاذ تصمیمات در ستاد مقابله با کرونا در شهرستان، تصریح کرد: ستاد مقابله با کرونا در گزبرخوار صرفا مجری دستورات ابلاغ شده‌ بوده و این مسئله تاثیری بر فعالیت‌های ماهیتی شهرداری مانند خدمات فضای سبز، خدمات‌ شهری و ... نداشته و کادر شهرداری به صورت شیفتی آماده ارائه خدمات به شهروندان است.
رئیس ستاد مقابله با ویروس کووید۱۹ در گزبرخوار، با ابراز همدردی نسبت به اصناف و واحدهای آسیب دیده از کرونا، افزود: شهرداری در نظر دارد در راستای حمایت و همدلی با عموم شهروندان اخذ عوارض از واحدهای تجاری و اصناف را تا پایان اردیبهشت به تعویق و بر اساس تعرفه سال ۹۸ دریافت کند، همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری از تقسیط دراز مدت و سایر شرایط تسهیل پرداخت عوارض بهره‌مند شوند.
شهردار گزبرخوار، افزود: در فراخوانی از علاقه‌مندان به مشارکت در ارائه خدمات دعوت به همکاری شد که تا کنون ۲۰ داوطلب پس از گذراندن مراحل مورد نیاز در پایگاه‌ها مستقر شده‌اند، همچنین فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه، در راستای همراهی و همگامی با ستاد مقابله با کرونا در این شهر به تبیین اصول خودمراقبتی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و اجتناب از تجمع در مراسم‌های فاتحه‌خوانی و سوگواری اهتمام ورزند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد