hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > کشف 100 ميليارد کالاي قاچاق در فارس/انهدام 9 باند سرقت

فرمانده انتظامی فارس خبر داد:

کشف 100 ميليارد کالاي قاچاق در فارس/انهدام 9 باند سرقت

فرمانده انتظامي فارس از کشف مقادير زيادي کالاي قاچاق به ارزش 100 ميليارد تومان توسط پلیس در این استان خبر داد.

سردار "رهام بخش حبيبي" سه‌شنبه 19 دی در جمع خبرنگاران گفت: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان فارس طي 24 ساعت گذشته،طرح مقابله با قاچاق کالا را به صورت ويژه به مرحله اجرا گذاشتند.

وي افزود: در اين راستا مأموران پليس يک دستگاه تريلر حامل کالاي قاچاق توقيف و از سه محل دپو کالاي قاچاق بازرسي به عمل آمد که در نتيجه آن، مقادير زيادي کالاي قاچاق شامل لوازم خانگي، لوازم يدکي خودرو، تجهيزات رايانه، قطعات خودروهاي خارجي، انواع لوازم پالايشگاهي و ... کشف شد.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينکه در اين خصوص 4 متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شدند، گفت: ارزش اين محموله هاي قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، 100 ميليارد تومان برآورد شده است.

حبیبی گفت: از ابتداي امسال تاکنون، حدود 1060 ميليارد تومان انواع کالاي قاچاق در سطح استان فارس کشف شده است که اين ميزان کشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل، 83 درصد افزايش را نشان مي دهد.

 

انهدام 9 باند سرقت توسط پليس آگاهي استان فارس

فرمانده انتظامي استان فارس همچنین گفت: در پي وقوع سرقت هاي خودرو، منزل، درون خودرو، سرقت تلفن همراه، مغازه و سرقت به عنف طلاجات در سطح استان فارس، موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

سردار حبيبي گفت: با انجام اقدامات شبانه روزي و اطلاعاتي، کارآگاهان پليس آگاهي 9 باند سرقت را منهدم و 21 سارق از اعضاي اين باندها و 13 نفر خريدار اموال مسروقه را شناسايي و دستگير کردند.

وي با بيان اينکه سارقان در تحقيقات به 154 فقره انواع سرقت  اعتراف کردند، تصريح کرد: ارزش اموال مسروقه کشف شده از اين باندهاي سرقت، حدود 116 ميليارد ريال برآورد شده است.

 

اجراي طرح پاکسازي محلات جرم خيز در شيراز

فرمانده انتظامي استان فارس در اين خصوص اظهار داشت: طي 9 ماهه سال جاري، تعداد يک هزار و 172 طرح پاکسازي محلات جرم خيز در سطح شهرستان شيراز به مرحله اجرا در آمده است.

سردار حبيبي افزود: در اين مدت، 7 هزار و 271 خرده فروش و معتاد متجاهر دستگير و جمع آوري شده و حدود يک تن و 645 کيلو انواع مواد مخدر از انان کشف شده است.

هشدار به اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنيت عمومي مردم

سردار حبيبي گفت: امنيت مردم خط قرمز پليس است و پليس با اراذل و اوباش و کساني که بخواهند در فضاي حقيقي و مجازي اقدام به قدرت نمايي نمايند و باعث سلب آرامش و آسايش مردم شوند، قاطعانه و برابر با قانون برخورد مي کند. 

123هزار لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق در داراب

جانشین فرمانده انتظامی فارس هم از کشف 123 هزار و 700 لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین و گازوئیل در بازرسي از 4 دستگاه كاميون در شهرستان داراب خبر داد.

سردار "یوسف ملک‌زاده" افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه "قلعه بیابان" داراب حين گشت زنی و کنترل محور مواصلاتی "بندرعباس-شیراز" در یک عملیات ضربتی به 4 دستگاه کامیون حامل سوخت مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر توقیف کردند.

جانشین انتظامی فارس گفت: در بررسی‌های لازم مشخص شد این كاميون‌ها حامل 64 هزار و 700 لیتر بنزین و 59 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع است.

او با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع 123 هزار و 700 لیتر سوخت قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 38 میلیارد ریال برآورد کردند.

ملک‌زاده با بیان اینکه در این خصوص هر 4 راننده قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود به منظور مشارکت در این امر، هرگونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد