hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > یک بازی انحصاری ایکس باکس احتمالا مولتی‌ پلتفرم خواهد شد

یک بازی انحصاری ایکس باکس احتمالا مولتی‌ پلتفرم خواهد شد

طی پادکستی ادعا شد که مایکروسافت قصد دارد تا یکی از آثار انحصاری محبوب خود را از انحصار خارج و آن را روی پلتفرم‌های مختلف منتشر کند.

Nate the Hate در پادکست اخیر خود عنوان کرد که شرکت مایکروسافت می‌خواهد یکی از آثار انحصاری خود را که پیش از این به‌عنوان یکی از کاندیدهای بازی سال از آن یاد می‌شد، از انحصار خارج کند. طبق گفته این اینسایدر: «در سال ۲۰۲۴ مایکروسافت یکی از بازی‌های انحصاری محبوب خود را وارد سیستم یکی از رقبای خود می‌کند. بازی نام‌برده با تحسین منتقدان مواجه شده است و طرفداران زیادی آن را دوست داشته‌اند.

همچنین این اثر در سالی که منتشر شده بود در بحث بهترین بازی سال شریک بوده است. فکر می‌کنم زمانی‌که این بازی به‌صورت رسمی معرفی شود هیجان بسیاری از طرفداران را در پی خواهد داشت؛ چراکه این اثر یک بازی باکیفیت است. به‌‌‌نظر من از لحاظ دیدگاه تجارتی این یک حرکت هوشمندانه از سوی مایکروسافت خواهد بود. مولتی‌‌پلتفرم کردن تعدادی از بازی‌های انحصاری و عرضه‌ی آن‌‌ها روی نینتندو سوییچ و پلی استیشن به‌دلیل کیفیت و پتانسیل آی‌پی و می‌تواند باعث شود در مرزهایی فراتر از ایکس باکس در دسترس باشند.»

گردهم‌آیی کاراکترهای Hi-Fi Rush

تعدادی از طرفداران این بازی معرفی‌نشده را بازی Hi-Fi Rush‌ اثر  استودیو تنگو گیم‌ورکس می‌دانند که سال گذشته به شکلی غافلگیر کننده عرضه شد و مورد استقبال بسیاری از بازیکن‌ها و منتقدان قرار گرفت. مایکروسافت پیش از این دو بازی Ori را روی نینتندو سوییچ عرضه کرده بود. این شرکت همچنین به پشتیبانی خود از بازی ماینکرفت روی پلی استیشن و پلتفرم‌‌های دیگر ادامه می‌دهد.

مایکروسافت  برای عرضه‌ی بازی‌های مولتی‌پلتفرم استودیوهای بتسدا و دابل فاین مانند Deathloop ،Ghostwire: Tokyo و Psychonauts 2 به وعده‌ی خود عمل کرد، اما درنهایت بازی Starfield برای این پلتفرم انحصاری شد. مت بوتی، رئیس استودیوهای اصلی ایکس باکس، طی اعلامیه‌ای در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که صاحب پلتفرم در مورد عرضه‌ی بازی‌های بعدی استودیوها روی پلی استیشن و نینتندو سوییچ تصمیم خواهد گرفت و انتشار آثار براساس هر مجموعه خواهد بود. او در این مورد گفت:

«به‌نظر من این سؤال اصلی بیشتر در مورد این است که آیا عرضه‌ی مولتی‌پلتفرم یک بازی برای مجموعه آن منطقی است یا خیر تا اینکه در مورد این باشد که آیا این اثر باید روی نینتندو سوییچ یا پلی استیشن باشد یا خیر. به‌تعبیر دیگر می‌توان گفت که آیا این بازی از آن‌دسته آثاری است که از در دسترس بودن روی پلتفرم‌های مختلف سود می‌برد یا بازی‌ای است که ما در صورت انحصاری بودن با متمرکز کردن منابع خود روی آن می‌توانیم پشتیبانی بهتری را ارائه دهیم و از مفید بودن پلتفرم‌های خود مانند xCloud، ایکس باکس گیم پس و Xbox Live برای اثر اطمینان حاصل کنیم.»

منبع: zoomg-365953

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد