hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > شناسایی 55 هزار فرد در معرض خطر ابتلا به دیابت و فشارخون در فارس

رئیس علوم پزشکی شیراز خبر داد:

شناسایی 55 هزار فرد در معرض خطر ابتلا به دیابت و فشارخون در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام حدود 2 میلیون مورد غربالگری در فارس، خاطرنشان کرد که با اجرای پویش سلامت تا روز پنجشنبه 14 دی، حدود 55 هزار فرد در معرض خطر ابتلا به دیابت و فشارخون بالا در این استان شناسایی شده‌اند.

دکتر سید وحید حسینی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی‌ابن ابیطالب(ع) و بررسی روند اجرای پویش ملی سلامت، گفت: از ابتدای این پویش ملی تا کنون در فارس قریب به 2 میلیون نفر در زمینه بیماری‌های پُرفشاری خون و دیابت غربالگری شده‌اند.

حسینی اضافه کرد: با انجام این غربالگری، بیش از 41 هزار نفر با احتمال ابتلا به پُرفشاری خون و بیش از 14 هزار نفر با احتمال ابتلا به دیابت در استان فارس شناسایی شده‌اند که از بیماری خود اطلاع نداشتند.

رئیس علوم پزشکی شیراز گفت: «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، در سراسر کشور و با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» در حال اجرا است.

او از افراد بالای 18 سال در استان فارس دعوت کرد تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت، پایگاه های پزشک خانواده، بیمارستان ها و مراکز درمانی، خانه های بهداشت و ایستگاه های غربالگری، فشارخون و قندخون خود را اندازه گیری کرده و یا با ورود به سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت، به نشانی اینترنتی https://health.mci.ir ، پرسشنامه خود اظهاری تکمیل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این بازدید به پایش شیوه اجرای پویش و روند ارایه خدمات به مراجعان و بیماران در بخش های مختلف این مرکز نظیر پزشک خانواده، مراقبان سلامت، شنوایی سنجی، ارایه خدمات به مادران باردار و بررسی عملکرد واحد مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر این مرکز پرداخت.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد