hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بررسی دردسرهای تاخیر در تحویل اتومبیل

بررسی دردسرهای تاخیر در تحویل اتومبیل

آن‌طورکه حسین یحیی‌زاده، شهروند شیروانی، مدعی است یکی از نمایندگی‌های خودرو در بولوار وکیل‌آباد مشهد، فروردین ماه پارسال به ثبت‌نام
خودروD60 اقدام کرده است. با وجود این تاکنون نه خودرویی تحویل شده است و نه پولی بازپرداخت. او در تماس تلفنی با روزنامه شهرآرا، ماجرا را این‌گونه شرح داد: فروردین ٩۶ بود که با خانواده برای زیارت به مشهد سفر کردیم، در نقاط مختلف شهر بنرهای تبلیغاتی خودرو D60 نصب شده بود و همین موضوع باعث شد که برای ثبت‌نام ترغیب شوم. یحیی‌زاده ادامه داد: زمان ثبت‌نام متوجه شدم که ۶۵٠ نفر دیگر هم این خودرو را با پرداخت حدود ٢٢ میلیون تومان از نمایندگی پیش‌خرید کرده‌اند. در زمان عقد قرارداد این نمایندگی تعهد داد که این خودروها را ظرف دو ماه آینده تحویل مشتریان می‌دهد اما تاکنون خودرویی به هیچ یک از متقاضیان تحویل نداده است.

پاس‌کاری برای تحویل خودرو
﷯وی با گلایه از پاسخ‌گو نبودن نمایندگی خودرو گفت: نمایندگی به هیچ عنوان پاسخ‌گو نیست. نه پولی که داده‌ایم را بازپرداخت می‌کند و نه خودرو را تحویل می‌دهد. چند بار که پیگیر شدیم نمایندگی مشهد می‌گوید به دلیل تأخیر در تحویل خودروها از تهران شکایت کرده‌ایم اما وقتی که از نمایندگی راین خودرو در تهران پیگیری می‌کنیم آن‌ها می‌گویند نمایندگی مشهد تخلف کرده است. این شهروند به این موضوع نیز اشاره کرد که «شنیده‌ام برخی افراد حتی مبلغ ٣٠٠ میلیون تومان برای خرید یکی دیگر از مدل‌های خودرو به این نمایندگی پول پرداخت کرده‌اند و به آن‌ها هم تاکنون پاسخی داده نشده است.» مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا، اظهار کرد: مال‌باختگان می‌توانند با مراجعه به تعزیرات حکومتی یا اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت به تشکیل پرونده اقدام کنند. حمیدرضا کریم ادامه داد: پس از تشکیل پرونده، بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا در صورت اثبات تخلف به صدور احکام قضایی برای بازپرداخت وجوه مردم و تعیین جریمه برای نمایندگی متخلف اقدام شود. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی در پاسخ به این سؤال که آیا مال‌باختگان این نمایندگی ممکن است به خودرو خود برسند یا خیر، گفت: درباره این موضوع فعلا نمی‌توان اظهارنظر کرد، باید متن قرارداد با نمایندگی مربوط بررسی شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود که خودرو به متقاضی تحویل یا وجه پرداختی بازپرداخت شود. وی بیان کرد: پرونده‌های مختلفی از تخلفات نمایندگی‌های خودرو در تعزیرات حکومتی بررسی شد که جرایم سنگینی برای متخلفان تعیین شده است. به گفته کریم، در حوزه تخلفات نمایندگی‌های خودرو ظرف پنج سال اخیر بیش از سه هزار پرونده با موضوع انجام ندادن تعهدات یا معیوب بودن خودروها در تعزیرات استان تشکیل شده است. وی اظهار کرد: مواردی که در صلاحیت تعزیرات حکومتی باشد، در وقت رسیدگی می‌شود. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد