hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تعداد طلاب جوان پس از وقایع سال گذشته افزایش یافته است

تعداد طلاب جوان پس از وقایع سال گذشته افزایش یافته است

فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اینکه دشمن این عمامه را نشانه گرفت و به دنبال انزوای روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از اتفاق‌های سال گذشته تعداد طلاب جوانی که به این لباس، ملبس شدند بسیار افزایش یافته و ما باید این مسیر را حفظ کنیم.

به گزارش شبکه شرق، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: طلبه با لباس روحانیت نباید در هر مکانی و سر هر سفره‌ای حاضر شود و این موضوع محدودیت نیست، بلکه طلبه قداست خود را بیش‌تر حفظ می‌کند.

 آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز دوشنبه در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رسالت قم با بیان اینکه عمامه لباس و نشان دین است، اظهار کرد: به همین منظور سال گذشته دشمنان نشان دین و پیشوایان دین را هدف قرار دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه چنین نشانی در هیچ جای دیگری وجود ندارد، مطرح کرد: فردی که لباس دین و پیامبر(ص) را می‌پوشد باید خود را وقف کامل برای دین کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه تکلیف انسان با این عمامه سنگین‌تر خواهد شد، عنوان کرد: فردی که عمامه بر سر دارد باید نسبت به اعمال خود حساس‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن این عمامه را نشانه گرفت و به دنبال انزوای روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از اتفاق های سال گذشته تعداد طلاب جوانی که به این لباس، ملبس شدند بسیار افزایش یافته و ما باید این مسیر را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه این لباس، عنایتی از سوی خداوند به ما است، تصریح کرد: با پوشیدن این لباس باید رابطه ما با مردم بهتر شده و بیش‌تر به آنها خدمت کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه این لباس باید برای ما تواضع و اخلاق بیاورد، یادآور شد: با این لباس نورانیت و برکت زندگی شما بیش‌تر خواهد شد.

فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که باید به خداوند حسن ظن داشته باشیم، گفت: با حسن ظن به خداوند، انسان امید پیدا خواهد کرد و جبهه مقاومت با امید به خداوند توانسته مقاومت داشته باشد و حسن ظن به خداوند بزرگ‌ترین ویژگی جبهه مقاومت است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه حسن ظن به خداوند، عبادت است، عنوان کرد: اگر انسان یک وجب به سمت خداوند برود، خداوند یک زراع به سمت انسان خواهد آمد و انسان باید نسبت به این موضوع باور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر فهم دین خداوند نباید هیچ‌گاه ناامید و سست شویم، خاطرنشان کرد: اگر انسان به خود باور داشته باشد به تکبر خواهد رسید ولی اگر استعدادهای خود را به عنوان سرمایه‌های خدادادی بداند، به موفقیت خواهد رسید.

 

منبع: sharghdaily-912495

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد