hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پویش سلامت منجر به شناسایی 12 هزار دیابتی در فارس شد

معاون علوم پزشکی شیراز:

پویش سلامت منجر به شناسایی 12 هزار دیابتی در فارس شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای پویش ملی سلامت تا روز یکشنبه دهم دی، بیش از 12 هزار و 700 فرد مبتلا به دیابت در فارس شناسایی شده است.

دکتر عباس رضائیان‌زاده گفت: از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون، یک میلیون و 693 هزار و 476 نفر در زمینه بیماری های پُرفشاری خون و دیابت در فارس، غربالگری شده ‌اند که از این تعداد، 12 هزار و 734 نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.

او ضمن دعوت از مردم برای حضور و پایش سلامتی خود در این پویش ملی، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و 693 هزار و 476 مورد غربالگری انجام شده از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون در سطح استان، 36 هزار و 237 نفر نیز با احتمال ابتلا به پُرفشاری خون شناسایی شدند.

او با اشاره به غربالگری 90 هزار و 715 نفر در این پویش طی روز نهم دیماه در استان فارس، افزود: از این تعداد، هزار و 545 نفر با احتمال پرفشاری خون و 609 نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

رضائیان‌زاده ادامه داد: منظور از «احتمال دیابت»، قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالا است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون، «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، در سراسر کشور و با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» در حال اجرا است، از افراد بالای 18 سال در استان فارس خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت، پایگاه های پزشک خانواده، بیمارستان ها و مراکز درمانی، خانه های بهداشت و ایستگاه های غربالگری، فشارخون و قندخون خود را اندازه گیری کرده و یا با ورود به سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت، به نشانی اینترنتی https://hlth.mci.ir ، پرسشنامه خود اظهاری تکمیل کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد