hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > جنگل خلیل‌بیگ ارسنجان و افزایش 30 درصدی گوزن‌های ایرانی

جنگل خلیل‌بیگ ارسنجان و افزایش 30 درصدی گوزن‌های ایرانی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان از سرشماری پاییزه گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر وپرورش جنگل خلیل بیگ و افزایش 30 درصدی جمعیت این گونه در معرض خطر انقراض، خبر داد.

حسن ابراهیمی گفت: با برنامه ریزی وهمکاری کارشناسان حیات وحش اعزامی از مرکز استان وتعدادی از دوستداران حیات وحش ومحیط زیست شهرستان وحوش منطقه به صورت خطی وهم زمان مورد پایش وسرشماری قرار گرفتند.

ابراهیمی با بیان اینکه خوشبختانه روند زیست و تکثیر گوزن زرد در این سایت رو به افزایش است، افزود: در این سرشماری تعداد ۹۵ راس گوزن زرد نر و ماده نابالغ شمارش شد که نشان از رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این سایت از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد در محدوده ۳۰۰ هکتاری شرق ارسنجان در جنگل خلیل بیگ‌ رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

ابراهیمی یادآوری کرد: امنیت زیستگاه، تامین علوفه به‌موقع ، پایش وکنترل مدام ومدیریت مطلوب و بهینه از شاخص ها و مولفه های بسیار خوب این سایت در زادآوری وجمعییت بسیار مطلوب این گونه به شمار می رود.

او با بیان اینکه امسال، سالی خوب برای افزایش جمعیت و تکثیر گوزن زرد رد نقاط مختلف زیستی فارس است، اضافه کرد: سایت ارسنجان، یکی از سایت‌های موفق کشور بوده که سازمان حفاظت محیط زیست آن را به عنوان سایت مولد در نظر گرفته است و از بهترین مراکز تکثیر وپرورش این گونه ارزشمند در کشور به شمار می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان هدف از نگهداری این گونه را احیا نسل ومعرفی این گونه به زیستگاه‌های طبیعی در کشور دانست و اضافه کرد: در دی ماه سال قبل تعداد ۱۳ راس از این گونه زنده گیری وبه میان کتل شهرستان کازرون انتقال داده شده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد