hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی تا کاهش تورم نقطه به نقطه عراق

از تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی تا کاهش تورم نقطه به نقطه عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان امارات، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الشرق، الخلیج اونلاین و العربى الجدید.

 

البیان: 

امارات در رتبه اول شاخص رقابت پذیری اقتصادهای عربی

بر اساس گزارش صندوق پول عرب، امارات در رتبه اول در شاخص رقابت پذیری اقتصادهای عربی قرار گرفت.

این صندوق در شماره هفتم گزارش رقابت‌پذیری اقتصادهای عربی اعلام کرد که تداوم تصاحب جایگاه پیشرو امارات با توجه به بهبودی حاصل شده در هر یک از شاخص‌های اصلی بخش، که شامل اقتصاد کلان، محیط‌زیست و جذابیت سرمایه‌گذاری است، می‌آید.

در این گزارش آمده است که امارات متحده عربی با رتبه اول در کسری/مازاد تولید ناخالص داخلی و رتبه دوم در شاخص بار مالیاتی، مقام اول را در شاخص بخش مالی دولت به خود اختصاص داده است.

 

العربى الجدید: 

تغییر مسیر کشتی های ژاپنی برای دوری از تنش های دریای سرخ

شرکت های دریانوردی ژاپن پس از حملات اخیر انصارالله یمن به برخی از کشتی های تجاری در دریای سرخ، اقدام به تغییر مسیر خود کردند.

شرکت های دریانوردی ژاپن مسیر کشتی های خود به مقصد اروپا و از مبدا آنجا را تغییر دادند.

این اقدام در چارچوب اجتناب از احتمال هدف قرار داده شدن کشتی های ژاپنی از سوی انصارالله یمن در دریای سرخ صورت گرفته است.

طبق اعلام شرکت های دریانوردی ژاپن کشتی های به «دماغه امید نیک» در جنوب قاره افریقا هدایت شدند.

 

الخلیج اونلاین:

امضای یادداشت همکاری در زمینه معادن بین عربستان و ژاپن

عبد العزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان با کین سایتو وزیر اقتصاد، امور بازرگانی و صنعت ژاپن دومین نشست گفت و گوی عربستان و ژاپن درباره انرژی را در ریاض برگزار کردند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه این دیدار پس از ایجاد ابتکار عمل «منار» برای همکاری در زمینه انرژی پاک بین عربستان و ژاپن صورت گرفت. دو وزیر درباره پیشرفت چشمگیر طرح «منار» که همکاری در زمینه های اساسی از جمله هیدروژن و آمونیاک، سوخت های مصنوعی، اقتصاد دایره ای کربن و بازیافت آن و مواد معدنی لازم برای حمایت از بخش انرژی و توسعه مواد پایدار و تبادل تجربه ها، دانش ها و نتایج تحقیقات گفت و گو کردند.

 

الشرق: 

رکوردشکنی درآمدهای عربستان 

 بندر الخریف وزیر صنعت عربستان اعلام کرد که درآمدهای بخش معادن این کشور طی یک سال به حدود 400 میلیون دلار رسیده است.

الخریف افزود که بر اساس داده های گزارش سالانه برنامه توسعه صنایع ملی عربستان، درآمد بخش معدن در سال گذشته بیش از 386 میلیون دلار بوده است.

وزیر صنعت ادامه داد که معدن برای کشوری که در تلاش است به قطب اصلی تولید باتری های خودروهای برقی تبدیل شود یک امر حیاتی به شمار می آید.

الخریف گفت که تلاش های عربستان در حال حاضر بر تولید انرژی های تجدیدپذیر و استخراج منابع معدنی لازم جهت توسعه مواد شیمیایی برای ساخت باتری متمرکز است.

وی ادامه داد که عربستان تولید 500 هزار خودرو برقی تا سال 2030 را هدف گذاری کرده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 کاهش تورم نقطه به نقطه عراق 

عبدالزهره الهنداوی، سخنگوی رسمی وزارت برنامه ریزی عراق روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: سازمان آمار وابسته به وزارت برنامه ریزی عراق افزایشی جزئی در نرخ تورم طی ماه نوامبر گذشته را ثبت کرد.

در این بیانیه آمده است: این افزایش تورم معادل 0.2 درصد در ماه نوامبر گذشته نسبت به ماه اکتبر (ماه پیش از نوامبر) بوده است.

این بیانیه می افزاید: نرخ تورم سالانه ثبت شده توسط سازمان آمار حاکی از کاهش در ماه نوامبر گذشته در مقایسه با نوامبر سال گذشته است.

طبق بیانیه وزارت برنامه ریزی عراق، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه نوامبر 4 درصد بوده که نسبت به 4.1 درصد در ماه نوامبر سال گذشته، نشان دهنده کاهش است.

 

منبع: sharghdaily-911350

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد