hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > پخش اسناد فوق محرمانه نظام در خاطرات آیت‌الله منتظری

پخش اسناد فوق محرمانه نظام در خاطرات آیت‌الله منتظری

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی سی‌ام آذر در مورد برخی ملاقات‌های روزانه نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

آقای مصطفی بروجردی که اخیراً سفیر ایران در واتیکان شده است، برای خداحافظی و مشورت آمد. اطلاعات خوبی در مورد واتیکان و بیش از ۱۵۰ سفارتش در دنیا و درآمدهایش از ناحیه نذورات و غیره داد. برنامه‌های پاپ [ژان‌ پُل دوم، رهبرکاتولیک‌های جهان] را و اینکه اظهار تمایل کرده‌اند که به ایران هم بیایند و نزدیک شدن واتیکان به اسرائیل، بعد از قرن‌ها نزاع و کینه با یهود که به عنوان قاتل حضرت مسیح مورد بغض مسیحیان بوده‌اند.

آقای [حسین] رحیم‌زاده، رئیس دفتر دولت [= دبیر هیئت دولت] آمد؛ در دولت آقای [میرحسین] موسوی و دولت من هم رئیس دفتر بود. از فضای بی‌رونق و کم‌ حال و انفعالی دولت گفت و سؤالاتی داشت، برای تکمیل رساله فوق‌لیسانس که در مورد عوامل ضعف سیاست خارجی کشور است. اخوی محمد، [رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران] آمد. گفت، کارگزاران بیانیه تُندی در مورد استعفای آقای [عطاءالله] مهاجرانی، تهیه کرده بودند که فعلاً منصرف شده‌اند و به اظهارات آقای [غلامحسین] کرباسچی، اکتفا شده است.

عصر جامعه روحانیت مبارز در دفترم جلسه داشت و افطار میهمانم بودند. دربارۀ روحانیت مناطق تهران مذاکره کردیم و از پخش اسناد فوق محرمانه نظام در خاطرات آیت‌الله منتظری انتقاد شد. دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی]، در جلسه از نحوه مذاکرات ایران با عراقی‌ها انتقاد داشت و اینکه عراقی‌ها از روی سیری برخورد می‌کنند.

در رسانه‌های غربی، تفسیرهای منفی در مورد آقای [سیدمحمد] خاتمی، زیاد شده و او را شکست‌خورده و دولتی ناتوان معرفی می‌کنند که نتوانسته به وعده‌های خود عمل‌کند. درگیری‌ها در فلسطین هم با وسعت ادامه دارد.

 

منبع: sharghdaily-910857

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد