hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تعزیر قاچاقچی‌های سوخت و کالا در فارس

مدیرکل تعزیرات فارس مطرح کرد:

تعزیر قاچاقچی‌های سوخت و کالا در فارس

مدیرکل تعزیرات فارس، چگونگی رسیدگی به پرونده یک قاچاقچی سوخت، یک راننده اتوبوس که کالای قاچاق را تحت پوشش بارمسافر جابه‌جا می‌کرد و قاچاق گوسفند زنده، توسط شعب مختلف این اداره، خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان کازرون به پرونده قاچاق 32 هزار و 850 لیتر نفت گاز به ارزش 12 میلیارد و 67  میلیون ریال رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود در پرونده و نحوه کشف سوخت، اتهام انتسابی را محرز و متهم را برای خرید و فروش سوخت خارج از ضوابط تعیینی دولت به پرداخت 24 میلیارد و 134 میلیون ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری با بیان اینکه کامیون کشنده تانکر حامل سوخت توسط ماموران انتظامی شهرستان کازرون کشف شد، گفت: شعبه رسیدگی کننده به این پرونده، متهم را برای بهای مال از دست رفته به پرداخت 12 میلیارد و 67 میلیون ریال جریمه نقدی که در مجموع به پرداخت 36 میلیارد و 858 میلیون ریال محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات فارس همچنین گفت: پرونده حمل 1994 بسته کالای قاچاق شامل انواع پوشاک، کفش، گل و گیاه، دستگاه چای ساز، قهوه ساز و آسیاب قهوه به ارزش 2 میلیارد و 337 میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان لار رسیدگی شد.

سالاری افزود: شعبه پس از بررسی مدارک 9 فقره پرونده تخلف از سوابق راننده اتوبوس و همچنین یک متهم دیگر در رابطه با این تخلف کشف و اتهام انتسابی را محرز اعلام کرد.

او با اشاره به کشف این تخلف توسط ماموران پلیس چهاربرکه، گفت: به تصمیم شعبه علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده و تحویل آنها به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، دو نفر متهم را به پرداخت 9 میلیارد و 350 میلیون ریال جریمه نقدی نیز محکوم کرد.

سالاری گفت: پرونده حمل و انتقال 102 راس دام زنده قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 658 میلیون ریال از شهرستان لار به مقصد بیرم در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی لار رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و باتوجه به اظهارات راننده کامیون، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالا متهم را به پرداخت پنج میلیارد و 137 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

سالاری گفت: ماموران پاسگاه انتظامی فداغ هنگام بررسی خودروهای عبوری متوجه کامیون حامل بره های قاچاق شده و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی شهرستان لار ارسال کردند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد