hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رشد طرح‌های محرومیت‌زادی حوزه آب و فاضلاب در فارس

مدیرعامل آبفای فارس مطرح کرد:

رشد طرح‌های محرومیت‌زادی حوزه آب و فاضلاب در فارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با اشاره به اجرای 338 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در قالب طرح‌های محرومیت‌زادیی، خاطرنشان کرد که شاهد رشد این طرح‌ها در سطح استان هستیم.

دکتر علی‌جان صادق‌پور با بیان اینکه دو سال اخیر، ایام پرکاری در بخش‌های تأمین آب شرب در فارس بوده است، گفت: با برنامه ریزی مدون و کار مضاعف، تلاش شد تا مشکلات ناشی از کم آبی در شهرها و روستاهای استان مدیریت شود و الحمدالله تلاش ها به نتیجه رسیده و وضعیت خوبی را در این خصوص شاهد هستیم.

وی افزود: علاوه بر منابع ذخائر سد ها، چشمه ها، قنات ها و ... تأمین بخش عمده‌ای از آب شرب مردم فارس از طریق چاه های آب تأمین می‌شود و بروز خشکسالی‌های سنواتی باعث خارج شدن برخی چاه‌ها از مدار بهره‌برداری شده و اضافه شدن مشترکان جدید نیز اجرایی طرح‌های توسعه‌ای را ایجاب کرده است.

این مقام مسئول گفت: طی دوسال گذشته علاوه بر اقدامات فنی مهندسی گسترده با هدف تعمیر و نگهداری تأسیسات و نیز ارتقاء کمی و کیفی منابع موجود، برای تأمین آب مورد نیاز در شهرها و روستاهای استان، این شرکت اقدام به حفر، تجهیز و برق رسانی و یا کف شکنی ۲۷۶ حلقه چاه کرده که ۲۲ حلقه از این‌ها در قالب طرح های محرومیت زدایی و با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی سپاه پاسداران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس همچنین از اجرای ۱۹۷۰ کیلومتر طرح اصلاح و توسعه خط انتقال و شبکه توزیع آب خبر داد و خاطرنشان کرد که ۳۳۸ کیلومتر از این پروژه‌ها، در قالب طرح های محرومیت زدایی بوده است.

صادق‌پور احداث مخازن ذخیره ی آب با ظرفیت ۴۸۳۵ متر مکعب، احداث و تجهیز ۶ باب ایستگاه پمپاژ، خرید و نصب ۴ باب آب شیرین کن، اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال برق را بخشی از اقدامات اجرایی شده در قالب طرح های محرومیت زدایی با مشارکت بسیج ذکر کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد