hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > معاون وزارت کشور: طرح مزرعه تا سفره برای برپایی بازارهای کالای اساسی اجرا شده است

نشست ملی روسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهرداری‌های کشور در شیراز

معاون وزارت کشور: طرح مزرعه تا سفره برای برپایی بازارهای کالای اساسی اجرا شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: طرح مزرعه تا سفره که با دستور وزارت کشور به صورت آزمایشی از فارس شروع شده بود، اکنون به تمام استان‌ها ابلاغ شده تا بازارهای کالاهای اساسی برپا شود.

محسن کوشش تبار در نشست ملی رؤسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری کلان‌شهر شیراز گفت: استانداران در سراسر کشور اقدامات خوبی را در طرح تنظیم بازار داشتند که فارس هم با یک روحیه جهادی وارد این فعالیت شده است.

وی با بیان اینکه همه به دنبال این هستیم تا قدمی را در این زمینه برداریم، افزود: ما در حال تلاشیم تا یک کالا با دسترسی آسان و به مناسبت‌ترین قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

بنا به اظهار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور؛ دولت سیزدهم نیز به سفره مردم ادای دین کرده و بر این حوزه نظارت کافی داشته است تا ببیند کدام بخش‌ها نیازمند تغییر است و کمبود وجود دارد.

کوشش‌تبار با بیان اینکه وزیر کشور و استانداران با روحیه جهادی در حال کار هستند، گفت: با وجود تمام تلاش‌ها در حوزه معیشت،اما هنوز کاستی‌هایی داریم و باید در حوزه معیشت تحول ایجاد و باید در زمینه تره‌بار تلاش زیاد انجام و شاهد تغییرات محسوسی باشیم.

او با بیان اینکه طرح مزرعه تا سفره برای کوتاه کردن دست سوءاستفاده‌گران از سفره مردم اجرایی شد، گفت: تعاونی‌های روستایی می‌توانند در این حوزه نقش مؤثری داشته باشند و هم‌اکنون برای شروع سال جدید برنامه‌ریزی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مدیران سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی هم باید برای این موضوع برنامه‌ریزی و پیگیری کنند.

کوشش‌تبار بیان کرد: طرح مزرعه تا سفره با دستور وزارت کشور به صورت آزمایشی از فارس شروع شد و اکنون به تمام استان‌ها ابلاغ شده تا بازارهای کالاهای اساسی برپا شود.

وی گفت: پیگیری این طرح هم توسط کارگروه‌های نظارت با مسئولیت معاونت هماهنگی امور استان‌ها است و اعضای این کارگروه هم متشکل از مدیرکل دفتر اقتصادی استان، شهردار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تأکید بر جانمایی مناسب برای بازارچه‌ها، گفت: باید زمین به سرعت تعیین شود و معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند.

کوشش تبار در خاتمه خواستار تسریع در راه‌اندازی این بازارچه‌ها و فعالیت آنها از ۲۰ دی‌ماه امسال تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده شد.

پیش‌بینی بازارهایی برای ماه مبارک رمضان و ایام پایان سال

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های نیز گفت: بازارهای خوبی برای ماه مبارک رمضان و پایان سال پیش‌بینی خواهد شد و در تأمین کالاهای اساسی از معاونان اقتصادی کمک گرفته شود.

سید سجاد انوشه، با بیان اینکه با ورود به شیراز تغییرات چهره این کلان‌شهر محسوس است، گفت: در خصوص ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی باید نگاه را تغییر داد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: ابلاغ دستورات به عهده ما است، اما برنامه‌ریزی‌ها با شهرداری است و هر تغییر به معیشت مردم بستگی دارد و اگر تغییر در راستای رونق اتفاق بیفتد، برکت به شهرداری هم خواهد رسید.

وی عنوان کرد: افرادی که از این بازارها خرید و در فضاهای پیش‌بینی شهرداری حضور می‌یابند، جزو قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که هر تغییری بر زندگی آنها تاثیر می‌گذارد، بنابراین باید با تأکید بر بهبود شرایط شغل آنها ساماندهی و برنامه‌ریزی شود.

انوشه همچنین با بیان اینکه این سازمان‌ها برای درآمدزایی شهرداری‌ها و کار اقتصادی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای جابجایی زائران در سفر اربعین از طرف شهرداری‌ها در مرز خدمات رسانی کردند، این اتوبوس مناسب سفر بین شهری نبود، اما با توجه به اینکه همه زائران را از سرگردانی نجات می‌داد و هم قیمت‌ها شکسته بود بنابراین از این ترفند می‌‌توان برای سایر خدمات رسانی شهرداری‌ها استفاده کرد.

وی تأکید کرد: سیاست نخست این بازارها این است که علاوه بر تنظیم بازار و کاهش حاشیه بازار و عدالت در توزیع، مردم دسترسی یکسان با قیمت مناسب داشته باشند و واسطه‌ها تا حد امکان حذف شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: بازارها باید تأمین‌کنندگانی با قیمت مناسب داشته باشند تا مردم تغییر را احساس کنند.

انوشه بیان کرد: بازارهای خوبی برای ماه مبارک رمضان و پایان سال پیش‌بینی خواهد شد و در تامین کالاهای اساسی از معاونان اقتصادی کمک گرفته شود. از آنجا که نظارت یکی از مهمترین فاکتورها است، باید این مهم مرتب انجام شود تا از مسیر و هدف خارج نشود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خواستار نظارت بیشتر بر میزان توسعه و پایداری بازارهای مشاغل خانگی شد و گفت: در حال حاض ۷۶۰ عرضه میوه و تره‌بار و ۹۶۰ بازار روز برای ساماندهی دستفروشان، تولیدکنندگان کوچک و غیره در سطح کشور توسط شهرداری‌ها در حال مدیریت هستند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: با بیان اینکه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: بسیاری از مشاغل، سال‌ها از جای خود تکان نخورده بودند اما مدیریت شهری توانسته با فراهم کردن زیرساخت‌ها و با کمترین تشویش، مشاغل را ساماندهی کند.

محمدتقی تذروی، با بیان اینکه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: بسیاری از مشاغل، سال‌ها از جای خود تکان نخورده بودند اما مدیریت شهری توانسته با فراهم کردن زیرساخت‌ها و با کمترین تشویش، مشاغل را ساماندهی کند.

تذروی با تأکید بر این موضوع که دستفروشی جزو شغل محسوب می‌شود و باید آن را ساماندهی کرد، افزود: با ساماندهی چنین مشاغلی می‌توان نام شغل را به آنها اطلاق کرد، بنابراین دستفروشی یک شغل محسوب می‌شود و ما در حال ساماندهی آن هستیم.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد