hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پویش سلامت تاکنون منجر به شناسایی 21 هزار بیمار جدید در فارس شده است

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز:

پویش سلامت تاکنون منجر به شناسایی 21 هزار بیمار جدید در فارس شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به غربالگری نزدیک به 700 هزار نفر از افراد بالای 18 سال استان از آغاز پویش ملی سلامت تاکنون، از شناسایی بیش از 21 هزار بیمار جدید در این پویش خبر داد.

دکتر «عباس  رضائیان‌زاده» گفت: تا بیست و دوم آذر امسال با پایش سلامت 689 هزار و 995 نفر از جمعیت بالای 18 سال فارس، 15 هزار و 541 بیمار جدید مبتلا به فشار خون، 128 هزار و 556 بیمار جدید مبتلا به پیش فشار خون، 5 هزار و 692 بیمار جدید مبتلا به دیابت و 37 هزار و 624 بیمار جدید مبتلا به پیش دیابت شناسایی شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: با توجه به پیش بینی شیوع 35 درصدی فشارخون در جمعیت بالای 18 سال و چهارده و نیم درصدی دیابت در جمعیت بالای 25 سال، امیدواریم با مشارکت حداکثری گروه های هدف و تلاش مضاعف همکاران، درصد قابل توجهی از بیمارانی که از ابتلای خود آگاهی ندارند، در مدت زمان اجرای پویش، شناسایی و وارد چرخه مراقبت و پیگیری شوند.

رضائیان زاده با تاکید بر اهمیت شناسایی زودهنگام این بیماران در پیشگیری و کنترل عوارض غیر قابل برگشت بیماری های دیابت و فشار خون بالا، از راه اندازی ایستگاه های سلامت در بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی خبر داد و از تمام افراد بالای 18 سال دعوت کرد به منظور ارزیابی سلامت خود از نظر میزان قندخون و فشارخون، به خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، پایگاه پزشک خانواده و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

معاون علوم پزشکی شیارز ادامه داد: ساکنان در استان فارس این امکان را دارند که با ورود به سامانه پویش ملی سلامت، به نشانی http://Health.MCI.ir پرسشنامه خود اظهاری پویش ملی سلامت را تکمیل کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد