hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نزدیک به ۹ هزار کارمند صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۳ اخراج شده‌اند

نزدیک به ۹ هزار کارمند صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۳ اخراج شده‌اند

پس از تعطیلی استودیو Free Radical، تعداد کارمند‌های اخراج‌شده صنعت بازی در سال ۲۰۲۳ به ۹ هزار نفر رسیده است.

فرهان نور، سازنده بازی که از ابتدای سال ۲۰۲۳ مشغول بررسی تعداد کارمند‌های اخراج شده‌ی صنعت بازی بود، در وبسایت videogameslayoffs از رسیدن این عدد به ۹ هزار نفر خبر داده است.

شرکت‌‌هایی که تا تاریخ ۱۹ آذر (۱۰ دسامبر) بیشترین تعلیق نیرو را داشته‌اند به شرح زیر است:

  • یونیتی با ۱۱۶۵ نفر
  • بایت‌دنس با هزار نفر
  • امبریسر گروپ با ۹۴۶ نفر
  • اپیک با ۸۳۰ نفر
  • آمازون با ۷۱۵ نفر

در سال گذشته شرکت‌های دیگری نیز از جمله ایکس‌ باکس گیم استودیوز، سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، سی‌دی پراجکت، یوبیسافت، رایت گیمز، بلیزارد، کریستال داینامیکس، الکترونیک آرتز، تیک‌تو اینتراکتیو، بایوور، استرایکینگ دیستنس، تیم 17، فرانتیرز دولوپمنتس، تل‌تیل گیمز، دیجیتال اکستریمز و دیجیتال بروز تعدیل نیرو داشته‌اند؛ همچنین پس از تعطیلی استودیو Free Radical، به‌نظر می‌رسد که نزدیک به ۸۰ نفر در جریان سازماندهی دوباره امبریسر گروپ شغل خود را از دست داده‌اند.

سرکان توتو، مشاور صنعت بازی‌‌‌های ویدیویی، در گزارشی به GamesIndustry.biz گفت: «در صنعت ویدیوگیم در ۱۸ ماه گذشته به مسئله‌ی کفایت و کارآمدی اهمیت زیادی داده شده است. اکنون اولویت شرکت‌ها کاهش هزینه‌ها و در دسترس داشتن تشکیلات کوچک‌تری است. مدیرعامل‌های صنعت ویدیوگیم تحت فشار کنترل هزینه‌ها هستند که یکی از راهکار‌هایشان اخراج کارمندان است و این همان چیزی‌ است که در سال ۲۰۲۳ مشاهده کرده‌ایم. بسیاری از این تعدیل نیروها به‌دلیل رقابت شدید در صنعت و جمله‌ی «اگر ما چنین کاری نکنیم، رقیبان ما با انجام آن موجب حذف ما در کارآمدی می‌شوند» است؛ البته مواردی نیز وجود دارند که در آن‌‌‌ها مدیرعامل تصور می‌‌کند که همیشه نزدیک به ۱۵ الی ۲۰ درصد از کارمندانش زائد و اضافی هستند.»

همچنین لیز پرینس، مدیر شرکت استخدامی Amiqus، در گزارشی به گیمز اینداستری گفت: «تمام بخش‌ها وارد چرخه‌هایی از کاهش و افزایش می‌شوند و چیزی که ما اکنون شاهد آن هستیم یک بازآرایی پساکوویدی است. از آن‌جایی‌که می‌دانیم در دوران پندمیک و کرونا یک تقاضای بزرگ در صنعت ویدیوگیم اتفاق افتاد که موجب افزایش نیرو در شرکت‌‌ها، خریداری شرکت‌های دیگر و شاید قرارداد‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف شد. اکنون استودیو‌ها به سازمان‌‌دهی دوباره نیاز دارند اما از طرفی همزمان با مشکلات استودیوهای متفاوت در این زمینه، تعدادی از آن‌ها در حال جذب نیرو هستند.

منبع: zoomg-365455

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد