hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) کشف سر الهه آفرودیت و دیونیسوس در ترکیه

(تصاویر) کشف سر الهه آفرودیت و دیونیسوس در ترکیه

مجسمه سر آفرودیت و مجسمه سر دیونیسوس در جریان حفاری‌ها در شهری باستانی در مرکز ترکیه پیدا شدند. شهر باستانی آیزانوی در منطقه چاودارحصار در 50کیلومتری کوتاهیه قرار دارد.

سرهای آفرودیت، الهه عشق و زیبایی و دیونیسوس، الهه شراب، در آیزانوی، واقع در منطقه چاودارحصار در کوتاهیه که محل استقرار معبد زئوس نیز هست، پیدا شد. این معبد سالم‌ترین معبد زئوس در آناتولی است.

مجسمه سر آفرودیت و مجسمه سر دیونیسوس در جریان حفاری‌ها در شهری باستانی در مرکز ترکیه پیدا شدند. شهر باستانی آیزانوی در منطقه چاودارحصار در 50کیلومتری کوتاهیه قرار دارد.

آیزانوی شهر بزرگ مردمان آزینیتیس در فریژیای باستان بود و تاریخ آن به 3000سال ق.م باز می‌گردد. این قلمرو در سراسر دوره هلنیستی تحت حاکمیت پرگامون و بیتینیا بود اما توسط رومی‌ها در سال 133 ق.م فتح شد.

54

این محوطه محل استقرار یکی از سالم‌ترین معابد آناتولی است که به خدای اصلی المپیا در اساطیر یونان باستان، یعنی زئوس، تقدیم شده است.

شهر باستانی آیزونوی یکی از مهمترین شهرهای دوران روم است. این شهر شامل معبد زئوس، مجموعه تئاتر-استادیوم و مگالوم (نخستین ساختمان بورس در جهان)، 2 حمام رومی، سازه سد عتیقه، خیابان ستون‌دار و دو پل رومی است.

به گفته استاد باستان‌شناسی و رهبر تیم حفاری، گوخان کاسکن، تعداد زیادی از قطعات مربوط به مجسمه در طی حفاری به دست آمده است.

«یکی از جالب‌ترین پیشرفت‌های این فصل از کاوش‌ها کشف سرهای جدید الهه‌های عشق و زیبایی، آفرودیت و الهه شراب، دیونیسوس، است.»

55

او تأکید می‌کند: «در جریان حفاری‌هایی که تاکنون در این منطقه انجام داده‌ایم، توانسته‌ایم 100قطعه مجسمه کشف کنیم. برخی از سرهای پیدا شده متعلق به مجسمه‌هایی با 2 تا 3متر طول هستند.»

فصل حفاری که آوریل سال گذشته در شهر باستانی آغاز شده است تا پایان این ماه تمام می‌شود.

منبع: راهنماتو

منبع: faradeed-166178

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد