hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از صدور 1.4 میلیون گذرنامه الکترونیکی در عربستان تا توسعه دامنه تجارت چین و عربستان

از صدور 1.4 میلیون گذرنامه الکترونیکی در عربستان تا توسعه دامنه تجارت چین و عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، النهار، الصباح، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان و خبرگزاری رسمی عراق.

الصباح:

 توسعه خدمات بانکداری الکترونیک در عراق

اتحادیه بانک‌های خصوصی عراق اعلام کرد که به واسطه فعال سازی سیستم پرداخت الکترونیکی در نهاد‌های دولتی، خصوصی و اصلاح سیستم‌های تامین مالی تجارت‌های خارجی شاهد افزایش حساب‌ها، کارت‌های بانکی و دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی هستیم.

علی طارق مدیر اجرایی اتحادیه بانک‌های خصوصی عراق گفت که بانک‌های عراق با حمایت‌های دولت و بانک مرکزی عراق شاهد رشد خوبی است.

وی ادامه داد که شمار حساب‌های بانکی در عراق با رشد 14 درصدی، در سپتامبر سال جاری به 10.02 میلیون حساب رسیده در حالی که در پایان سال گذشته حدود 8.79 میلیون حساب بود. بدین ترتیب شمار حساب‌های بانکی در عراق طی 9 ماه افزایش 1.2 میلیونی داشته است.

 

عکاظ عربستان: 

صدور 1.4 میلیون گذرنامه الکترونیکی در سال 2023

وزارت کشور  عربستان به تلاش‌های خود در راستای فرآیند تحول دیجیتال که یکی از اهداف چشم‌انداز عربستان 2030 است ادامه می‌دهد، چرا که این وزارتخانه به نمایندگی از اداره کل گذرنامه‌ها در طول سال 2023 بیش از 1400000 گذرنامه الکترونیکی سعودی صادر کرد. 

پاسپورت عربستان حاوی یک تراشه الکترونیکی برای بالا بردن سطح حفاظت امنیتی از اطلاعات و عکس‌های شخصی دارنده گذرنامه و قابلیت تأیید خودکار و خواندن از طریق دروازه‌های هوشمند در بنادر بین‌المللی است.

 

الخلیج اونلاین: 

فرودگاه مسقط نخستین فرودگاه جهان در استانداردهای عملکرد 

 بر اساس رتبه‌بندی بهترین فرودگاه‌های بین‌المللی که توسط شرکت «ایر هلپ» منتشر شد، فرودگاه بین‌المللی مسقط در جایگاه نخست جهان از نظر استانداردهای عملکرد در سال 2023 قرار گرفت. در آغاز سپتامبر گذشته فرودگاه مسقط در رده بهترین فرودگاه‌ها در سطح خاورمیانه در گروه 15 تا 25 میلیون مسافر قرار داشت. این فرودگاه برای استقبال از 56 میلیون مسافر در مراحل بعدی برای سفرهای آتی از/به عمان آماده می شود.

طبق آمارهای رسمی، تعداد مسافران فرودگاه بین المللی مسقط تا پایان ماه مه گذشته به 4 میلیون و 718 هزار و 497 نفر رسید که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته حدود 80 درصد افزایش داشت.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

تمایل قطر برای مشارکت در قرارداد عراق و توتال

وزارت نفت عراق از اهتمام شرکت‌های قطری به مشارکت در قرارداد شرکت توتال فرانسه خبر داد.

عبدالباقی خلف، مشاور وزیر نفت عراق در امور انرژی گفت: دور ششم مجوزها اکنون اعلام شده و تمامی شرکت های عربی و خارجی می توانند در این دور شرکت کنند.

خلف توضیح داد: امروز فضای عراق به ویژه چاه های نفتی امیدوار کننده است و مطالعاتی وجود دارد که چشم انداز مثبتی را درباره این چاه ها ارائه می دهد.

وی افزود: شرکت های قطری اهتمام خود برای مشارکت با قرارداد شرکت توتال را ابراز کرده و همچنین برخی از شرکت ها قصد مشارکت چنین سرمایه گذاری هایی را دارند.

 

النهار:

 توسعه دامنه تجارت چین و عربستان 

 وزارتخانه های بازرگانی و صنعت چین اعلام کردند که خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان در پکن با وزرای بازرگانی و صنعت چین دیدار و درباره افزایش همکاری در زمینه های تجاری، سرمایه گذاری و فناوری گفت و گو کردند.

وانگ ون تاو، وزیر بازرگانی چین پس از نشست با وزیر سعودی گفت که چین مایل به همکاری با عربستان به منظور پیشبرد ابتکار «کمربند و جاده» برای سرمایه گذاری در زیرساخت های آن و نیز ابتکار «چشم انداز 2030» عربستان است. این وزیر چینی گفت که درهای کشورش برای همکاری با عربستان در زمینه خودروهای برقی، هواپیماها، انرژی فتوولتائیک، هوش مصنوعی و نیز همکاری برای

 

منبع: sharghdaily-909547

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد