hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مسئولین از همه ظرفیت های قانونی برای تأمین سلامت انتخابات استفاده کنند

رئیس کل دادگستری فارس:

مسئولین از همه ظرفیت های قانونی برای تأمین سلامت انتخابات استفاده کنند

رئیس کل دادگستری استان فارس در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی بر استفاده از ظرفیت های قانونی در راستای افزایش مشارکت های مردمی در انتخابات تأکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه جدیت در رعایت دقیق قانون از سوی مسئولین و کارگزارن انتخابات انگیزه مردم برای شرکت در انتخاباتی قانون مدار را افزایش می دهد گفت: اصلی ترین هدف ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تمرکز بر عملکرد دستگاه ها و نهاد های مسئول و همچنین دست اندرکاران و کاندیداها و هدایت به سمت وسوی اجرای قانون است.

به نقل از دادگستری فارس، موسوی با تأکید بر اینکه رعایت قانون و مقررات به صورت دقیق و بدون هیچ استثناء و اغماضی، مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب خواهد کرد افزود: ناظران اصلی انتخابات مردم هستند و باید همه ابزار ها و ظرفیت ها از سوی دستگاه های مسئول برای سلامت انتخابات به کار گرفته شود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در این نشست ضمن اخذ گزارش اقدامات نهادهای مسئول و ناظر در ماه های گذشته اضافه کرد: مراجع نظارتی از جمله دادستان های حوزه های قضایی مکلف به نظارت بر عملکرد نهادهای دست اندرکار در برگزاری انتخابات جهت پرهیز از گونه جانبداری هستند.

موسوی بر تشکیل اطلس امنیتی انتخابات در دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تأکید و اضافه کرد: تدوین برنامه های زمان بندی در دبیر خانه به منظور اجرای دستور العمل های ابلاغی در تمامی مراحل قبل ، حین و پس از انتخابات ضروری است و باید با حساسیت دنبال شود.

درادامه این نشست هر یک از اعضاء ستاد به ارائه گزارش از عملکرد نهادهای متبوع خود در جهت اجرای مصوبات گذشته ستاد پرداختند.

ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در فارس از تیر ماه امسال به ریاست رئیس کل دادگستری استان و دبیری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با هدف پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه به منظور  پیشگیری از جرایم انتخاباتی  با تعامل و همراهی شورای تأمین آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد