hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > افزایش ثبت سفارش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی فارس را دنبال می کنیم

عضو اتاق بازرگانی فارس:

افزایش ثبت سفارش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی فارس را دنبال می کنیم

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی و صنعتی استان واردات مواد اولیه مورد نیاز است که در این زمینه افزایش سهمیه ثبت سفارش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدکننده از 125 درصد به 180 درصد در سامانه جامع تجارت را از طریق مجاری قانونی دنبال می کنیم.

نوید ایزدپناه در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس که با حضور نمایندگان بخش خصوصی و فعالان حوزه صنعت استان و نمایندگان بخش دولتی در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: امروز یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تامین مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید است که نیاز است در این زمینه اقدامات کارگشایی انجام شود.

وی با اشاره به ماشین آلات واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: در این خصوص نیز مکاتبه ای با سازمان صمت استان پیرامون استعلام ماشین آلات انجام شد که بر اساس آن توافق شد که از اداره صمت تا زمان مشخص شدن استعلام ساخت داخل ثبت سفارش مردود نگردد و فقط در کارتابل منتظر پاسخ نتیجه استعلام ساخت داخل باشد.

ایزدپناه اضافه کرد: حرکت صنایع به سمت قیمت های رقابتی موضوع مهمی است که با توجه به اولویت های سرمایه گذاری استان پیشنهاد می شود مواردی که در لیست فرصت های سرمایه گذاری استان ذکر نشده است، طرح توجیهی ارائه گردد و اعضای کمیسیون بر اساس فرم طرح توجیهی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خلاصه وضعیت جهت سرمایه گذاری را ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی به عنوان مشاور قوا در تصمیم گیری ها حضور موثر دارد، اضافه کرد: مشکلات بخش تولید، صنعت و سرمایه گذاری را احصا و همراه با ارائه راهکار برای مدیران و تصمیم گیران ارائه می کنیم تا با خرد جمعی بتوانیم از این شرایط با آسیب کمتری عبور کنیم.

او ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی فارس از همه ابزار و توان برای رونق و تسهیل امور بخش تولید و صنعت و حمایت از سرمایه گذاری در استان استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه سید رضا ساداتی معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز با تاکید بر اینکه موضوع زیرساخت موضوع مهم در سرمایه گذاری می باشد گفت: در نظر گرفتن زیرساخت ها مقدمه ای است برای اولویت بندی طرح های سرمایه گذاری است و این درحالی است که توجه به توسعه زیرساخت برای حل معضلات سرمایه گذاری در استان حائز اهمیت است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد