hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رصد آفات و امراض درختان بنه در زیستگاه گوزن زرد ارسنجان

رصد آفات و امراض درختان بنه در زیستگاه گوزن زرد ارسنجان

کارشناسان منابع طبیعی ومحیط زیست استان فارس برای پايش و شناسایی عامل آفات و بیماری درختان بنه با هدف حفاظت از ذخایر وگونه های جنگلی بنه از سایت گوزن زرد جنگل خلیل بیگ ارسنجان بازدید کردند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ارسنجان در خصوص بازدید کارشناسانه ازوضعیت درختان سایت گوزن زرد، گفت: طرح پايش آفات در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی زیستگاه گوزن زردایرانی در ارسنجان با همکاری کارشناسان متخصص منابع طبیعی ومحیط زیست استان انجام شد.

حسن ابراهیمی اضافه کرد: برای اطمینان بیشتر، عملیات کنترل وپایش امراض گیاهی جهت برنامه ریزی های آتی در این زیستگاه جنگلی با ارزش همچنان ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این زیستگاه از زیستگاه های با ارزش وبه عنوان زیستگاه مولد در زادآوری گوزن زرد در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه درختان بنه در شهرستان ارسنجان با وجود خشکسالی متوالی و کاهش نزولات آسمانی همچنان استوار است گفت: از درخت بنه به عنوان معجزه سبز طبیعت به ویژه در دل کویر یاد می‌شود.

وی ادامه داد: جنگل خلیل بیگ در منطقه کوهستانی وسیعی است که بین ارتفاعات مجاور خود محصور شده و به صورت دره‌های آبرفتی و حاصلخیز نمایان بوده و محلی مناسب برای رشد گونه بنه شده است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ارسنجان افزود: از ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه می‌توان به توده خالص گونه جنگلی بنه با پوشش مناسب اشاره داشت که وجود آن جذابیت‌های زیادی برای گردشگران و بازدیدکنندگان دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد