hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > (تصاویر) قلعه سلاسل شوشتر؛ راوی تاریخ کهن خوزستان

(تصاویر) قلعه سلاسل شوشتر؛ راوی تاریخ کهن خوزستان

شوشتر را بیش از همه با سازه‌های آبی‌اش می‌شناسند؛ تکنولوژی قدیمی که توانست به فهرست میراث جهانی یونسکو راه یابد. در کنار این بنا‌های ارزشمند، قلعه سلاسل نیز دارای اهمیتی قابل‌توجه است.

 شوشتر را بیش از همه با سازه‌های آبی‌اش می‌شناسند؛ تکنولوژی قدیمی که توانست به فهرست میراث جهانی یونسکو راه یابد. در کنار این بنا‌های ارزشمند، قلعه سلاسل نیز دارای اهمیتی قابل‌توجه است. این قلعه که تحت عنوان نظام آبی تاریخی شوشتر، همراه با سازه‌های مشهور از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شوند، در کنار رود کارون قرار دارد.

به گزارش ایرنا، با قدمتی که به دوره هخامنشیان بازمی‌گردد، سلاسل وسعتی حدود ۵.۳ هکتار داشته است و بخش‌های متنوعی نظیر نانوایی، اصطبل، حمام، سربازخانه، اسلحه‌خانه (قورخانه) و آشپزخانه در آن جای گرفته بودند. هرچند امروزه آثار زیادی از عظمت قلعه باقی نیست؛ همچنان علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران را به‌سمت خود جذب می‌کند. با کجارو همراه باشید تا با سفری به شوشتر، بیشتر درباره قلعه سلاسل بخوانید.

معرفی قلعه سلاسل

قلعه سلاسل یکی از مشهورترین جا‌های دیدنی شوشتر است که طبق نوشته‌های تاریخی، قدمت آن به دوره هخامنشیان می‌رسد. این قلعه با وسعت بسیار زیاد در گذشته، دارای چندین حیاط و قسمت‌های مختلفی بوده است. همچنین استحکامات عالی، کوشک‌های باشکوه و تزیینات منقش به طلا، مینا و لاجورد از ویژگی‌های ارزشمند سلاسل بوده‌اند.

(تصاویر) قلعه سلاسل شوشتر؛ راوی تاریخ کهن خوزستان

منبع: fararu-686422

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد