hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رشد ۱۷۱درصدی شناسایی انشعابهای غیرمجاز آب در فارس

مدیرعامل آبفای فارس اعلام کرد:

رشد ۱۷۱درصدی شناسایی انشعابهای غیرمجاز آب در فارس

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در ۸ ماه گذشته از سال ۱۴۰۲ بالغ بر۶۴۰۰ فقره تخلف در برداشت غیر قانونی آب و انشعاب غیرمجاز شناسایی و به انشعاب مجاز تبدیل شده که این تعداد رشد ۱۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

علی جان صادق پور با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب شرب سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات شرکت و تضییع حقوق مشترکین میشود، گفت: استفاده از انشعاب غیرمجاز تخلف محسوب و دارای مجازات های قانونی است، زیرا علاوه بر اختلال در خدمات رسانی منظم، منجر به تضییع حقوق سایر مشترکین، احتمال آلودگی در شبکه های توزیع آب، کاهش عمر و افت فشار در شبکه توزیع به دلیل برداشت های بی رویه می شود.

مدیر عامل آبفا فارس با ارائه تعریفی کلی از استفاده کنندگان غیر مجاز از آب شرب، به مجازات های قانونی این اشخاص نیز اشاره کرد و گفت: این اصطلاح به آن دسته از اشخاص حقیقی یا حقوقی اطلاق می‌شود که بدون داشتن پروانه انشعاب از تأسیسات آبرسانی استفاده می‌کنند یا مصرفی مغایر با کاربری تعیین شده، دارند. از طرفی بر اساس فتاوی بسیاری از مراجع تقلید، استفاده غیرمجاز از آب، غیرجایز و حرام اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس ضمن تشریح عملکرد ۸ ماهه مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت، گفت: طبق تعهدی که در قبال سلامت مردم داریم، هرگز کیفیت و بهداشت آب را فدای کمیت آن نمی کنیم.

صادق پور مدیر عامل این شرکت عملکرد مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت را تشریح کرد و گفت: در راستای رسالتمان مبنی بر تهیه و توزیع آب شرب سالم و بهدشتی برای مردم، هرگز کیفیت و بهداشت آب را فدای کمیت آن قرار نداده ایم.

وی با بیان این موضوع که حفاظت از منابع آب شرب همواره از اهم اولویت ها در این شرکت بوده است گفت: شرکت آب و فاضلاب استان فارس در کنار استحصال، ذخیره، انتقال و توزیع آب شرب، ضمن ایجاد آزمایشگاه های مجهز باکتریایی و شیمیایی با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان مجرب و کارآزموده، به صورت مستمر اقدام به شناسایی آلاینده های مضر در حریم منابع تأمین آب استان می نماید و با پایش مستمر و نظارت بر بهداشت آب، فرایند توزیع را انجام می دهد.

مدیرعامل آبفای فارس در همین راستا به بیان عملکرد مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت پرداخت و افزود: شرکت آبفا استان فارس به طور کلی دارای ۴۱ آزمایشگاه است که از این تعداد ۳۷ آزمایشگاه در زمینه آب و ۴ آزمایشگاه نیز در بخش فاضلاب فعالیت دارد. 

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد