hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > (تصاویر) دریاچه نئور؛ شگفتی طبیعت در اردبیل

(تصاویر) دریاچه نئور؛ شگفتی طبیعت در اردبیل

دریاچه نئور در شمال غربی ایران و حد فاصل استان‌های گیلان و اردبیل واقع شده است. این دریاچه در میان کوه‌های بلند قرار دارد؛ به همین دلیل، منطقه‌ای سردسیر و پر بارش است.

برای بسیاری از طبیعت‌دوستان بازدید از بکرترین جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه نئور هیجان‌انگیز است. دریاچه نئور با قرارگیری در نزدیکی شهر‌هایی مانند اردبیل و خلخال، نسبت به سایر جاذبه‌های اطراف آن کمتر شناخته شده است.

برای بسیاری از طبیعت‌دوستان بازدید از بکرترین جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه نئور هیجان‌انگیز است. دریاچه نئور با قرارگیری در نزدیکی شهر‌هایی مانند اردبیل و خلخال، نسبت به سایر جاذبه‌های اطراف آن کمتر شناخته شده است. این دریاچه زیبا در دامنه کوه‌های تالش قرار گرفته است و برای اتراق در طبیعت، محیطی دلچسب دارد.

دریاچه نئور در شمال غربی ایران و حد فاصل استان‌های گیلان و اردبیل واقع شده است. این دریاچه در میان کوه‌های بلند قرار دارد؛ به همین دلیل، منطقه‌ای سردسیر و پر بارش است. گردشگران بسیاری در طول سال در سفر به استان‌های گیلان و اردبیل از دریاچه نئور بازدید می‌کنند. در سفر به دریاچه نئور، از تماشای زیبایی‌های اطراف آن غافلگیر خواهید شد. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت گردی در نقاط بکر و دست نخورده هستید، با ما همراه شوید تا شما را با دریاچه نئور آشنا کنیم. بازدید از این دریاچه دیدنی می‌تواند خاطره‌ای مانا برای شما بسازد.

دریاچه نئور از جا‌های دیدنی استان اردبیل و استان گیلان است و در نزدیکی جاده اسالم به خلخال و در خط مرزی استان‌های گیلان و اردبیل قرار دارد. این دریاچه در اصل دو بخش جدا از هم دارد که در فصل بهار و با آب شدن برف کوهستان‌ها، این دو قسمت به‌هم پیوسته و دریاچه نئور شکل می‌گیرد. عمق قسمت‌های مختلف دریاچه نئور در بهار بین پنج تا ۱۳ متر تغییر می‌کند. بخش کوچک‌تر این دریاچه در حدود ۴۰ هکتار و قسمت بزرگ‌تر نزدیک به ۱۸۰ هکتار مساحت دارد.

دریاچه نئور با عنوان منطقه حفاظت‌شده زیر نظر سازمان محیط زیست کشور قرار دارد و اکوسیستم محیطی و اقلیم آن حائز اهمیت است. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در این دریاچه و اطراف آن، توجه کارشناسان را به خود جلب می‌کند. بیش از ۷۰ گونه گیاهی معطر و دارویی، گرداگرد دریاچه نئور را پوشانده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به شبدر، بابونه، آلاله، کنگر و خاکشیر اشاره کرد. تنوع گونه‌های جانوری در این منطقه نیز بیش از ۹۰ گونه است که از میان آن‌ها می‌توان خرس، راسو، اسب، انواع خفاش و حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند را نام برد.

دریاچه نئور به‌دلیل قرارگیری در مناطق خوش آب و هوای جنگلی و سرسبز، در طول سال مورد توجه طبیعت‌دوستان و گردشگران بسیاری واقع می‌شود. به‌دلیل شهرت کمتر این دریاچه از جاذبه‌های طبیعی اطراف خود، دریاچه نئور بکر و دست نخورده باقی مانده است؛ گرچه روز به روز استقبال طبیعت‌گردان و گردشگران از این منطقه بیشتر می‌شود. اطراف دریاچه نئور از مهم‌ترین سکونتگاه‌های ییلاقی عشایر نیز است.

دریاچه نئور کجاست؟

دریاچه نئور؛ شگفتی طبیعت در اردبیل

 گردنه الماس در مسیر جاده اسالم به خلخال زیباترین مناظر طبیعی این مسیر را دارد. دو سمت این گردنه را درختان تناور پوشانده‌اند و بخش‌هایی از این گردنه در سایه درختان قرار می‌گیرد و کاملا تاریک است. خانه‌های روستایی و عشایری در اطراف این گردنه زیبا به چشم می‌خورند.

منبع: کجارو

منبع: fararu-685238

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد