hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > چرا جایزۀ «بهترین عکس سال» از این عکس پس گرفته شد؟

چرا جایزۀ «بهترین عکس سال» از این عکس پس گرفته شد؟

عکاس ادعا کرده بود که این عکس را در یک کافۀ قدیمی در اندونزی و در یک صحنۀ واقعی گرفته است؛ اما عکس‌های دیگری که به تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که این صحنه حکایت دیگری دارد.

فرادید| جایزۀ عکاسی CEWE یکی از بزرگترین رقابت‌های آزاد عکاسی در دنیاست که جایزۀ اصلی آن در سال 2023 به یک عکاس اهل اندونزی به نام دیکیه آریانی رسیده بود.

به گزارش فرادید؛ شعار امسال این رقابت این بود: «دنیای ما زیباست». بنابراین عکس‌های شرکت داده شده در مسابقه باید جنبه‌های زیبای محیط زیست و فرهنگ انسانی را به تصویر می‌کشیدند.

دیکیه آریانی عکسی از چند فرد روستایی در اندونزی انداخته بود که در یک قهوه‌خانه در حال کارت بازی بودند؛ تصویری که ظاهرا نشاط و سرزندگی را در یک جامعۀ روستایی نسبتا مسن نشان می‌داد.

CEWE_Photo_Award_2023_Awardverleihung_Photopia_Hamburg_Overall_Winner

مراسم اهدای جایزۀ آریانی

اما حالا مسئولان رقابت عکاسی اعلام کرده‌اند که جایزۀ آریانی را پس گرفته‌اند زیرا معلوم شده که عکس او بر خلاف ادعایش نه در یک صحنۀ واقعی بلکه در فضایی استودیویی گرفته شده و کاملا صحنه‌سازی‌شده است.

انتشار تصاویر دیگری از صحنۀ عکاسی این واقعیت را آشکار کرده است. مسئولان اعلام کرده‌اند که صرف صحنه‌سازی عاملی برای رد صلاحیت یک عکس نیست اما اینکه عکاس اطلاعات دروغین و گمراه‌کننده‌ای را ارئه داده است باعث حذف آن عکس از رقابت و بنابراین پس گرفتن عنوان آن شده است.

3

عکسی که نشان می‌دهد صحنۀ عکاسی در یک فضای استودیویی بوده است

عکاس ادعا کرده بود که پیرزن حاضر در این عکس صاحب کافه است و در پایان یک روز سخت کاری مشغول بازی با مردان روستا است. اما اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که این زن مادر یکی از کارکنان استودیویی است که این عکس در آنجا گرفته شده؛ به علاوه این زن به طور مکرر در عکس‌های مفهومی و استودیویی دیگر نیز ظاهر شده است.

منبع: faradeed-162819

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد