hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی ریما رامین فر از تئاتر تا شهرت با حواشی طلاق با عکس

بیوگرافی ریما رامین فر از تئاتر تا شهرت با حواشی طلاق با عکس

بیوگرافی ریما رامین فر و همسرش را با اطلاعاتی از طلاق و بارداری، خانواده،قد و وزن، اینستاگرام، نسبت با محسن تنابنده، مصاحبه، معرفی فیلم ها وی را آورده ایم.

ریما رامین فر(Rima Ramin Far) بازیگر، کارگردان و نویسنده ایرانی است که این روزها در جدیدترین اثرش در شبکه نمایش خانگی در سریال دفتر یادداشت به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و در سینما با فیلم هتل به کارگردانی مسعود اطیابی خوش می درخشد.

 ریما بازیگری را با تئاتر در سال 1376 با نمایش شب بخیر مادر آغاز کرد و با فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ اولین تجربه بازی مقابل دوربین و در سینما را به کارگردانی ابوالحسن داوود به دست آورد اما با بازی در نقش هما در سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم به شهرت رسید.

رامین‌فر برای نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی یه حبه قند، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر و برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون در پانزدهمین جشن حافظ نیز شد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری را به همراه اطلاعاتی از خانواده، قد و وزن، نسبت با محسن تنابنده، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

ریما رامین فر
ریما رامین فر

 مشخصات ریما رامین فر

مشخصات فردی

نام کامل

ریما رامین فر

تاریخ تولد

۵ فروردین ۱۳۴۹

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر، نویسنده

نماد ماه تولد

حمل

مشخصات فیزیکی

قد

174 سانتی متر

وزن

حدود 90 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

چپ دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

ابوالحسن رامین فر

نام همسر

امیر جعفری

تاریخ ازدواج

1380

نام فرزندان (سال تولد)

آیین متولد 6 شهریور 1386

شغل همسر

بازیگر

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

نمایش-کارگردانی تئاتر

مدرک

کارشناس_کارشناسی ارشد

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

یه حبه قند

اعظم

139

پایتخت 

هما

1390-1400

ابد و یک روز

شهناز

1394

ریما رامین فر
ریما رامین فر بازیگر

 بیوگرافی کامل ریما رامین فر

کودکی و اوایل زندگی

 ریما رامین فر در روز چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۴۹(سال سگ) مصادف با 25 مارس سال 1970 میلادی و 17 محرم سال 1390 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 53 سال سن دارد.نماد ماه ریما، حمل است و متولدین فروردین افرادی پرجنب و جوش، فعال، عجول، لایق، عاشق قدرت، با اعتماد به نفس و سازنده هستند.

قد ریما رامین فر که با عبارتی های چون اندازه قد ریما رامین فر،  قد ریما رامین فر بازیگر و قد ریما رامین فر چند است نیز جست و جو شده است، 174 سانتی متر است و حدود 90 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به موی مشکی، چشم قهوه ای و چپ دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده ریما رامین فر مشخص نیست چند نفره است. ابوالحسن رامین فر اسم پدر ریما است که وی کارخانه دار و بنیان گذار شرکت آرملات است ولی اطلاعاتی از اسم و شغل مادر و تعداد خواهر و برادرش در دسترس نیست. این بازیگر فرزند طلاق است و در این باره می گوید: من در خانواده ای بزرگ شدم که رابطه پدر و مادرم کار نکرد و آنها از هم جدا شدند و من بشدت از این جدایی آسیب دیدم ، به همین دلیل از هر نوع تنشی پرهیز می کنم. معتقدم وقتی ما بچه دار می شویم باید تلاش کنیم از هر گونه مشکلی که روحیه و زندگی او را دچار تشنج می کند ، پرهیز کنیم. هیچ زوجی در دنیا وجود ندارند که خوشبخت مطلق باشند و به اصطلاح برای زندگی در کنار هم به دنیا آمده باشند. هر فردی با ایده آل های ذهنی وارد رابطه می شود ، اما بعد متوجه می شود آن رابطه از ایده آل ها فرسنگ ها فاصله دارد.

ریما رامین فر
پدر ریما رامین فر

 تحصیلات

تحصیلات ریما رامین فر در مقطع کارشناسی در رشته نمایش و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی تئاتر است.این بازیگر در سال 1367 دیپلم گرفت و در همان سال در رشته گرافیک قبول شد و بعد از یک سال تصمیم گرفت که به اروپا برود و آنجا ادامه تحصیل بدهد. سه الی چهار سال در آلمان بود حتی وارد دانشگاه شد ولی بعد به دلایلی برگشت و در رشته نمایش وارد دانشگاه شد.

کلاس بازیگری

کلاس بازیگری ریما رامین فر با حضور در کلاس های استاد سمندریان سپری شد و وی در این باره می گوید: توضیحات ایشان در مورد علم بازیگر ، نگاهم به دنیای بازیگری تغییر کرد البته هنوز هم رگه هایی از خجالت در من وجود دارد.

شروع فعالیت

شروع فعالیت ریما رامین فر با نمایش شب به خیر مادر به کارگردانی حامد محمدطاهر در سال 1376 شروع شد و در تئاتر های چون زمستان، رقص کاغذ پاره ها، پس تا فردا، دل سگ، یک دقیقه سکوت، همان همیشگی و زمزمه مردگان ایفا کرد.ریما با فیلم سینمایی نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ اولین تجربه بازی مقابل دوربین را به دست آورد اما با بازی در نقش هما در سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم به شهرت رسید. او علاوه بر بازیگری، نویسنده و کارگردان نیز می باشد. 

ریما رامین فر و همسرش

ریما رامین فر و همسرش، ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری, ریما رامین فر و همسرش و فرزندش و...از مواردی است که مخاطبان در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند.ریما رامین فر و امیر جعفری در کلاس‌های تئاتر با هم آشنا شدند و اولین خواستگاری امیر جعفری از وی زمانی است که امیر جعفری ۱۹ سال سن داشت که با مخالفت ریما مواجه شد.ریما رامین فر و همسرش پس از ۱۱ سال در نهایت در در سال ۱۳۸۰ باهم ازدواج کردند که حاصل این ازدواج فرزندی به نام آئین است که در ششم شهریور ۱۳۸۶ متولد شد. ریما رامین فر هفت خواهرشوهر دارد و ۴ سال از شوهرش بزرگ‌تر است. جدایی ریما رامین فر و امیر جعفری نیز از شایعات فضای مجازی است که تکذیب شد.

ریما رامین فر و امیر جعفری
عکس ریما رامین فر و امیر جعفری

 

ریما رامین فر و امیر جعفری
 ریما رامین فر و شوهرش
ریما رامین فر و امیر جعفری
عکس ریما رامین فر و همسرش

ریما رامین فر در شبکه های اجتماعی

وبسایت

بیوگرافی ریما رامین فر ویکی پدیا

صفحه اینستاگرام ریما رامین فر

صفحه اینستاگرام ریما رامین فر با عبارت های چون ریما رامین فر اینستا، اینستای ریما رامین فر، پیج اینستا ریما رامین فر، پیج اصلی اینستاگرام ریما رامین فر، و..جست و جو شده است. ریما رامین فر در برنامه خندوانه گفت: "من در هیچیک از شبکه‌های اجتماعی صفحه و کانال ندارم و صفحات و پیج‌های اینستاگرامی که با نام من وجود دارد فیک هستند و افرادی هستند که به جای من زندگی می‌کنند عکس می‌گذارند و جواب این و آن را می‌دهند! "

فیلم های ریما رامین فر

نان، عشق و موتور ۱۰۰۰

نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ اولین تجربه بازی ریما رامین فر مقابل دوربین و در سینما به کارگردانی ابوالحسن داوود است.ریما رامین فر در فیلم نان، عشق و موتور 100 نقش آویشن را به عهده دارد. نقش او چندان پررنگ نبود و فقط از آنجایی که همه فکر می‌کردند رژیم دارد و از طرف دیگر مدام درحال خوردن شکلات و ناخنک زدن به کیک و غذا بود در ذهن‌ها ماندگار شد.

ریما رامین فر در فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰
ریما رامین فر در فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰

من یک مستاجرم

من یک مستاجرم یک مجموعه تلویزیونی در ژانر است به کارگردانی پریسا بخت‌آور است که ریما رامین فر در اولین تجربه بازی در تلویزیون با امیر جعفری، کتایون امیرابراهیمی، نگار فروزنده، سپند امیرسلیمانی و سعید آقاخانی هم بازی شد.

ریما رامین فر در سریال من یک مستاجرم
ریما رامین فر در سریال من یک مستاجرم

رفیق بد

رفیق بد فیلم سینمایی به کارگردانی عباس احمدی مطلق محصول سال ۱۳۸۶ است.بازیگر نقش فرح در فیلم رفیق بد، ریما رامین فر است که با بازیگرانی چون ایرج طهماسب
، حمید جبلی، هما روستا، ژاله صامتی و الناز حبیبی هم بازی شد.

ریما رامین فر در فیلم رفیق بد
ریما رامین فر در فیلم رفیق بد

یه حبه قند

یه حبه قند چهارمین تجربه بازی ریما رامین فر در نقش اعظم در سینما به کارگردانی رضا میرکریمی است. از بازیگران این فیلم رضا کیانیان، نگار جواهریان، سعید پورصمیمی، پریوش نظریه، فرهاد اصلانی، اصغر همت، هدایت هاشمی، شمسی فضل‌اللهی، ریما رامین‌فر، نگار عابدی، امیرحسین آرمان، علیرضا عمادالدین و پونه عبدالکریم زاده هستند.

ریما رامین فر در فیلم یه حبه قند
ریما رامین فر در فیلم یه حبه قند

ریما رامین فر در پایتخت

ریما رامین فر در پایتخت با نقش هما همسر نقی معمولی به شهرت رسید.پایتخت یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم در 6 فصل است و محسن تنابنده، علیرضا خمسه و احمد مهران‌فر نیز از بازیگران اصلی آن هستند.

ریما رامین فر در پایتخت
ریما رامین فر در پایتخت

چک برگشتی

چک برگشتی، سومین تجربه بازی ریما رامین فر در تلویزیون است که نقش اکرم را به کارگردانی سیروس مقدم به عهده داشت و بازیگرانی چون امیر جعفری، هدایت هاشمی
هومن برق نورد، بهاره رهنما و...نیز در ان به ایفای نقش پرداختند.

ریما رامین فر در چک برگشتی
ریما رامین فر در چک برگشتی

سیزده

سیزده فیلم سینمایی به کارگردانی هومن سیدی ساختهٔ سال ۱۳۹۲ است که ویشکا آسایش، آزاده صمدی، امیر جعفری، یسنا میرطهماسب، مهران احمدی، امیر جدیدی و نوید محمدزاده از بازیگران آن هستند. ریما رامین فر در فیلم سیزده نقش مهری را به عهده داشت.

ریما رامین فر در فیلم سیزده
ریما رامین فر در فیلم سیزده

ابد و یک روز

ابد و یک روز فیلم سینمایی در ژانر درام به کارگردانی سعید روستایی محصول سال ۱۳۹۴ است و بازیگران آن پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی و مهدی قربانی هستند. ریما رامین فر در فیلم ابد و یک روز نقش شهناز را ایفا کرد.

ریما رامین فر در فیلم ابد و یک روز
ریما رامین فر در فیلم ابد و یک روز

ملاقات خصوصی

ملاقات خصوصی فیلم سینمایی در ژانر درام و عاشقانه به کارگردانی امید شمس است و پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رؤیا تیموریان، نادر فلاح، سیاوش چراغی‌پور، پیام احمدی نیا، گروه بازیگران آن را تشکیل می‌دهند. ریما رامین فر در فیلم ملاقات خصوصی نقش فریبا همسر قادر را به عهده دارد.

ریما رامین فر در فیلم ملاقات خصوصی
ریما رامین فر در فیلم ملاقات خصوصی

هتل

هتل فیلم سینمایی در ژانر کمدی به کارگردانی مسعود اطیابی است.ریما رامین فر در فیلم هتل نقش عمه سهیلا را ایفا می کند و پژمان جمشیدی، محسن کیایی،صدف اسپهبدی، مه‌لقا باقری و غلامرضا نیکخواه نیز در آن به ایفای نقش پرداختند.

ریما رامین فر در فیلم هتل
ریما رامین فر در فیلم هتل

لیست آثار ریما رامین فر

نام

سال

توضیحات

نان، عشق و موتور ۱۰۰۰

1380

نقش آویشن
کارگردان: ابوالحسن داوودی
بازیگران: بهاره رهنما، سروش صحت

من یک مستاجرم

1386

نقش نیره
کارگردان: پریسا بخت‌آور
بازیگران: امیر جعفری، کتایون امیرابراهیمی

رفیق بد

1386

نقش فرح
کارگردان: عباس احمدی مطلق
بازیگران: ایرج طهماسب، حمید جبلی

شیرین

1387

نقش تماشاگر
کارگردان: عباس کیارستمی

یه حبه قند

1390

نقش اعظم
کارگردان: رضا میرکریمی
بازیگران: رضا کیانیان، نگار جواهریان

قصه‌ها

1390

نقش خانم منشی زاده
کارگردان: رخشان بنی‌اعتماد
بازیگران: گلاب آدینه، حبیب رضایی

آخرین روز ماه

1390

کارگردان: منوچهر هادی
بازیگران: سینا رازانی، شبنم فرشادجو
پایتخت ۱ تا 6 1390-1400 نقش هما
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: محسن تنابنده، علیرضا خمسه
چک برگشتی 1391 نقش اکرم
کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: هومن برق نورد، بهاره رهنما
سیزده 1391 نقش مهری
کارگردان: هومن سیدی
بازیگران: ویشکا آسایش، آزاده صمدی
چند روز بیشتر 1392 کارگردان: پریسا گرگین
مرگ ماهی 1393

نقش رعنا
کارگردان: روح‌الله حجازی
بازیگران: نیکی کریمی، علی مصفا

فصل نرگس 1394

نقش گیسو رحمانی
کارگردان: نگار آذربایجانی
بازیگران: امیر آقایی، پژمان بازغی


زاپاس
1394

نقش زری
کارگردان: برزو نیک‌نژاد
بازیگران: احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی


ابد و یک روز
1394

نقش شهناز
کارگردان: سعید روستایی
بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده

سوفی و دیوانه 1395

نقش سارا
کارگردان: مهدی کرم‌پور
بازیگران: امیر جعفری، به‌آفرید غفاریان

چهل و هفت 1396

کارگردان: احمد اطراقچی
بازیگران: لادن مستوفی، شیدا خلیق

زیر نظر 1397

نقش مهشید
کارگردان: مجید صالحی
بازیگران: رضا عطاران، آزاده صمدی

ملاقات خصوصی 1400

نقش فریبا
کارگردان: امید شمس
بازیگران: پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا

هتل 1402

نقش عمه سهیلا
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: پژمان جمشیدی، محسن کیایی

دفتر یادداشت 1402

نقش
کارگردان: کیانوش عیاری
بازیگران:رضا عطاران، حسن معجونی

تئاتر های ریما رامین فر

نام

سال

توضیحات

شب بخیر مادر

1376

کارگردان: محمد یعقوبی

زمستان ۶۶ 

1376

کارگردان: محمد یعقوبی
رقص کاغذ پاره‌ها 

1378

کارگردان: محمد یعقوبی
پس تا فردا

1379

کارگردان: محمد یعقوبی
یک دقیقه سکوت

1379

کارگردان: محمد یعقوبی
دل سگ

1379

کارگردان: محمد یعقوبی
همان همیشگی

1380

کارگردان: رامین‌فر

می‌رم روزنامه بخرم

1381

کارگردان: رحیم نوروزی

زمزمه مردگان

1381

کارگردان: سیامک احصائی

مرگ دستفروش

1385

کارگردان: نادر برهانی مرن

کابوس‌های پیرود بازنشسته خائن ترسو

1387

کارگردان: نادر برهان مرند

غریبه‌ای در خانه

1388

کارگردان: دل‌آرا نوشین

رومولوس کبیر 

1388

کارگردان: نادر برهان مرند

نمایش ترن

1391

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌اصلی
کارگردان: نیما ‌دهقان
بازیگران: وحید ‌آقاپور، رضا ‌بهرامی

اینجا کجاست

1392

تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌سایه
کارگردان: شیوا مسعودی،
بازیگران: ریما ‌رامین ‌فر

آن سوی آینه

1396

پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن ‌۲
کارگردان: علی سرابی 
بازیگران: مارال ‌بنی ‌آدم، پژمان ‌جمشیدی

نویسنده

  • بدون شرح (۱۳۸۱)
  • کمربندها را ببندیم (۱۳۸۳)
  • چارخونه (۱۳۸۶)

جوایز و افتخارات ریما رامین فر

عنوان

سال

توضیحات

جایزهٔ دوم بازیگری جشنوارهٔ تئاتر فجر

1380

نمایش یک دقیقه سکوت

جایزهٔ اول بازیگری جشنوارهٔ تئاتر فجر

-

نمایش زمزمهٔ مردگان

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن

1389

بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر_یه حبه قند

نامزد تندیس شایستگی بهترین بازیگر مکمل زن

1389

پانزدهمین جشن سینمای ایران_یه حبه قند

برنده بهترین بازیگر مکمل زن

1390

پنجمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران-یه حبه قند

برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون

1394

پانزدهمین جشن حافظ_پایتخت ۳

برنده بهترین بازیگر زن

1397

جشنواره نوروزی صداوسیما_پایتخت

ریما رامین فر
ریما رامین فر

 14 حقیقت جالب درباره ریما رامین فر

  1.  ریما رامین فر و امیر جعفری زوج هنری سینما هستند.
  2. آیین فرزند ریما رامین فر و امیر جعفری است.
  3. عکسی از عروسی ریما رامین فر منتشر نشده است.
  4. بارداری دوم ریما رامین فر صحت ندارد.
  5. در سال ۱۳۸۰ برای بازی در نمایش «یک دقیقه سکوت»،  جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر فجر را گرفت.
  6. وی برای نمایش زمزمهٔ مردگان، جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر را کسب کرد.
  7. این بازیگر در دهه ۱۳۸۰ فعالیت خود را در نویسندگی با سریال بدون شرح آغاز کرد و نویسندگی کمربندها را ببندیم و چارخونه نیز به عهده داشت.
  8. ریما و همسرش از جمله هنرمند ایرانی بودند که با امضاء طوماری در ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، ضمن قدردانی از انصراف عارف به نفع حسن روحانی، از نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت علنی کردند.
  9.  ریما رامین فر در 4 فیلم و سریال با شوهرش امیر جعفری هم بازی شد.
  10. سیروس مقدم به عنوان کارگردان با 7 مرتبه همکاری بیشترین اعتماد را به این بازیگر داشته است.
  11. برای نقش اعظم در فیلم یه حبه قند، نامزد بهترین بازیگر مکمل زن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر شد.
  12. او بسیار خجالتی و غیرقابل تحمل بوده است و همه سعی داشتند كه او را اجتماعی كنند.
  13. سال 1371 وارد دانشگاه شد و به دنبال آن چند سالی را هم در خارج از كشور (آلمان) زندگی كرد.
  14. ریما رامین فر در خندوانه در مرداد سال ۱۳۹۴ حضور یافت.

مصاحبه ریما رامین فر در دورهمی

پرسش های متداول

قد ریما رامین فر چقدر است؟
قد ریما رامین فر 173 سانتی متر است.
ریما رامین فر اصالتا اهل کجاست؟
اطلاعات دقیقی از  اصالت ریما رامین فر در دسترس نیست.
ریما رامین فر متولد کجاست؟
ریما رامین فر متولد تهران است.
نام همسر ریما رامین فر چیست؟
نام همسر ریما رامین فر، امیر جعفری است.
ریما رامین فر چند فرزند دارد؟
ریما رامین فر یک فرزند پسر دارد.
 ریما رامین فر و امیر جعفری طلاق گرفتن؟
خیر
نسبت ریما رامین فر و محسن تنابنده چیست؟
نسبت ریما رامین فر و محسن تنابنده در سریال پایتخت نقش زوج همدیگر را به عهده دارند اما در واقیعت هر دوی آن ها بازیگر هستند.


سخن آخر

در این مطلب زندگینامه ریما رامین فر بازیگر که برای بازی در نقش هما در سریال پایتخت به شهرت رسید را بررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی مینا ساداتی و همسرش با معرفی آثار و عکس های دو نفره و بیوگرافی سوگل خلیق از تئاتر تا شهرت با عکس های خانوادگی را نیز بخوانید. آیا در مورد زندگی نامه شخصی ریما رامین فر چیز دیگری می‌دانید که باید به این مطلب اضافه شود؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد