hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > وضعیت آب و هوا، امروز ۲۶ آبان‌ماه/ افزایش نسبی دما از روز ۲۸ آبان

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۶ آبان‌ماه/ افزایش نسبی دما از روز ۲۸ آبان

یکشنبه نیز در قالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود.

به گزارش شبکه شرق، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور از فردا خبر داد.

صادق ضیاییان وضعیت جوی کشور را به شرح زیر اعلام کرد.

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شرق و جنوب شرق کشور و استانهای هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر ابرناکی بارش و در پاره‌ای مناطق رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

علاوه بر این با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و همچنین در استان کرمانشاه و لرستان ابرناکی و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز وزش باد پدیده حاکم می باشد.

جمعه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود.

شنبه در نوار شرقی کشور و شمال و شرق هرمزگان بارش پراکنده و احتمال رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما وجود دارد، در ضمن اواخر وقت در آذربایجان غربی رگبار پراکنده انتظار می‌رود. بارش‌ها در نوار شرقی و نوار شمالی کشور دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

یکشنبه نیز در قالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در مناطق مرزی واقع در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش آغاز می شود.

روز دوشنبه به تدریج گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین غرب استان‌های اصفهان فارس و بوشهر را در بر خواهد گرفت. بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان ، شمال ایلام، شمال و شرق خوزستان و جنوب لرستان شدت خواهد داشت و در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

 

 

منبع: sharghdaily-905842

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد