hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رونمایی کتاب "شعر جهان" در شیراز

رونمایی کتاب "شعر جهان" در شیراز

در سومین روز از سی و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی، از کتاب شعر جهان که به کوشش امیرهمایون یزدان‌پور از سوی انتشارات پرتو رخشید منتشر شده است، با حضور جمعی از نویسندگان، ادیبان، شعرا و مسئولان در شیراز رونمایی شد.

امیرهمایون یزدانپور؛ مولف کتاب شعر جهان، گفت: گردآوری بیوگرافی ادیبان و شعرا از گذشته مد نظر قرار گرفت و صفحه‌ای در روزنامه خبرجنوب به این مهم اختصاص یافت و تحت عنوان شعر جهان هر هفته یک شاعر، معرفی شد.

یزدان‌پور کتاب شعر جهان، بر پایه پس‌زمینه اندیشگاهی خود و نیازسنجی، برای جوانان گردآوری و منتشر شده است و جلدهای دیگری هم خواهد داشت که در آیند منتشر می‌شود.

محمدرضا خالصی؛ نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه نیز گفت: امروز کتاب در یک چرخه بیمارگونه و آسیب‌زا قرار دارد به طوریکه متوسط شمارگان هر کتاب بسیار کاهش یافته است.

خالصی با ابراز تاسف از اینکه، شمارگان یک اثر مکتوب که در ایران هشتاد و پنج میلیونی منتشر می‌شود، تنها صد نسخه است، نبود مخاطب جدی کتاب اعم از شعر و داستان و رمان را متذکر شد و آن را یک آسیب جدی ارزیابی و بر لزوم بررسی آسیب‌شناسانه این مهم تاکید کرد.

این نویسنده با اشاره به این که استاندارد شعر در ادبیات ما سبک عراقی است افزود: برخی آثار بسته‌اند و برخی باز، آثار بسته همچون سعدی کاملاً روشن است و نیاز به تفسیر ندارند ولی آثاری همچون دیوان حافظ، باز است و هر کسی برداشت خودش را دارد و در شعر حافظ می‌توان هر بار کشف تازه‌ای داشت.

این استاد دانشگاه کتاب کشف الاسرار روزبهان بقلی فسایی را تنها کتابی در جهان دانست که به درونیات یک فرد می‌پردازد و ادامه داد: کتاب شعر جهان به شاعرانی می‌پردازد که نوشته شدن نقدهای فراوان در مورد اشعارشان، ویژگی آنان است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد