hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری نشست "کتاب است آیینه روزگار" در مرکز اسناد منطقه جنوب

برگزاری نشست "کتاب است آیینه روزگار" در مرکز اسناد منطقه جنوب

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، یک نشست تخصصی با عنوان "کتاب است آیینه روزگار" در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در شیراز برگزار شد.

نشست "کتاب است آیینه روزگار" با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی و چهره‌های فرهنگی استان و با سخنرانی داریوش نویدگویی و دکتر مجید اسکندری، با اجرای استاد صابری گل واژه در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور در این مراسم، هفته کتاب را، زمانی برای تبلور برنامه های سالیانه کتاب دانست و گفت: کتاب همواره در زندگی انسان نقش پررنگی داشته و هفته کتاب فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجارب یکدیگر است.

روح‌الله منوچهری با الهام از سروده‌های فریدون مشیری و سهراب سپهری، کتابخانه  و جمع صمیمی یاران کتاب را خانه دوست تعبیر و اضافه کرد: برنامه کتاب است آیینه روزگار محلی برای اجتماع دوستداران کتاب است.

داریوش نویدگویی، از فعالان عرصه چاپ و نشر نیز از اهمیت هفته کتاب و لزوم مشارکت همگانی برای گرامیداشت این هفته سخن گفت

نویدگویی یاد و خاطره دانشمندان و هنروران گذشته و معاصر، هم چون سیبویه، روزبهان، بهمن‌بیگی و ... را در تدوین ادبیات و فرهنگ گرامی داشت و لزوم حفظ هویت فرهنگی و تاریخی و جایگاه سازمان  اسناد و کتابخانه ملی  در این عرصه را یادآور شد.

در این نشست برنامه مشاعره کتاب با حضور نوجوانان و پرفورمنس (نمایش گروهی ادبی) ادامه یافت. در پایان  این نشست از کتابدار برتر و کارمند نمونه مدیریت منطقه جنوب کشور قدردانی شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد