hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > امسال بیش از 51 میلیون مترمکعب آب از سد درودزن تامین شده است

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس:

امسال بیش از 51 میلیون مترمکعب آب از سد درودزن تامین شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تنها در نیمه نخست امسال، بیش از 51 میلیون مترمکعب آب برای استفاده شرب و صنعت، از سد درودزن مرودشت، تامین شده است.


سیاوش بدری سه‌شنبه 23 آبان در تشریح اقدامات اجرایی شده در موضوع رهاسازی آب درودزن، به خبرنگاران گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش کارکنان سد درودزن و نیروهای متخصص در حوزه انتقال آب، بیش از 51 میلیون متر مکعب آب شرب و صنعتی برای مصارف شرب شهرهای شیراز و مرودشت و روستاها و صنایع واقع در مسیر تامین و رها شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای فارس خاطرنشان کرد: در این مدت 6 مورد نشتی در مسیر خط لوله انتقال حادث شد که با تلاش متخصصین و در اقدامی جهادی با موفقیت همه موارد رفع شد و با تعمیر و ترمیم موضع دچار نشتی، خط انتقال به حالت عادی بازگشت.

بدری اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 120 مورد سرویس، نگهداری و تعمیرات مربوط به تجهیزات برقی این سامانه و 300 مورد سرویس نگهداری و تعمیرات مربوط به تجهیزات مکانیکی سامانه انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین گفت: در نیمه نخست امسال 8 مورد انشعابات غیر مجاز از خط لوله انتقال جمع آوری و 7 مورد هم رفع تجاوز از حریم خط لوله انجام شده است.

بدری با بیان اینکه دراین مدت 70 فقره حواله فروش آب تانکری صادر شد، به اهمیت حفظ و نگهداری خطوط انتقال آب به شیراز و مرودشت از سد درودزن و تامین آب واحد های صنعتی در این مسیر اشاره و اضافه کرد: همزمان با دومین سفر استانی هیئت دولت به فارس، دومین سامانه آبرسانی از سد درودزن به شیراز با حضور رئیس جمهوری و مسئولان ارشد ملی، به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: کم‌آبی‌های اخیر و گسترش خشکسالی در فارس، افزایش روزافزون جمعیت کلانشهر شیراز، قطعی‌های مکرر آب در مناطق مختلف این کلانشهر و ضرورت استفاده و بهره‌مندی از آب آشامیدنی مطمئن، سالم و پایدار ضرورت بهره‌برداری از پروژه خط دوم تامین آب شرب کلانشهر شیراز را دوچندان کرده بود.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد