hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بسیج ظرفیت مساجد قم برای مقابله با کرونا

بسیج ظرفیت مساجد قم برای مقابله با کرونا

مدیر ستاد اقامه نماز قم، با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت مساجد استان در کنار مدافعان حریم سلامت قرار دارند، ضمن تاکید بر ضدعفونی مستمر و روزانه مساجد قم گفت: تمام ظرفیت مساجد استان برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم بسیج شده‌است.
به گزارش رویداد ایران_قم،محمد خامه یار درگفت و گویی با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان نهادهای مختلف فعال در مسجد و دانشگاه علوم پزشکی قم در ستاد اقامه نماز قم افزود: مساجد استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا می‌باشد که استفاده از این ظرفیت در استان درجلسه هایی با دانشگاه علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت.
 وی ادامه داد: برای گندزدایی و ضدعفونی مستمر مساجد استان هماهنگی های خوبی میان دستگاه های مختلف در سطح استان انجام شده‌است که این روند ضدعفونی کردن مساجد استان از روزها قبل آغاز شده به شدت بیشتر ادامه خواهد یافت.
 مدیر ستاد اقامه نماز قم، افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته ۲۷ مرکز جامع سلامت برای آموزش رابطین مساجد قم به منظور تسریع در آموزش های عمومی در سطح استان تعریف شده‌است که در کمترین زمان علاوه بر در اختیار قرار دادن بروشور آموزشی، آموزش های عملی به این افراد داده می شود.
 خامه یار اظهار داشت: با گسترش آموزش درسطح مسجد استان این ظرفیت فراهم می‌شود که با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، هر مسجد در ضدعفونی کردن محله اطراف خود ورود کند.
 وی با اشاره به آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای کمک به ضدعفونی کردن مساجد قم، گفت: به دلیل شرایط موجود، ضمن توصیه به رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از لوازم اختصاصی مانند مهر شخصی برای اقامه نماز در مساجد قم، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در این ایام نماز را در مساجد اقامه نکنند.
 خامه یار با تاکید بر ساماندهی کردن گروه‌های جهادی و داوطلب مساجد استان برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی در قم، افزود: حضور روحانیون در مراکز درمانی به منظور افزایش روحیه مردم، کمک به توزیع بسته های بهداشتی در مناطق محروم و نیازمند با همکاری سپاه علی ابن ابی طالب(ع) از جمله اقدام های مهمی است که درحال انجام است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد