hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تجلیل از 140 شخصیت فرهنگی و هنری فارس در قالب رویداد صحبت یار

مدیرکل ارشاد فارس مطرح کرد:

تجلیل از 140 شخصیت فرهنگی و هنری فارس در قالب رویداد صحبت یار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در قالب رویداد "صحبت یار" تاکنون از حدود 140 شخصیت فرهنگی و هنری این استان تجلیل شده است.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه بزرگداشت فرهنگوران و هنرمندان از وظایف و کارکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد است، گفت: سال 1400 و در اولین سال رویداد "صحبت یار" برنامه تجلیل از 10 چهره برجسته فرهنگی و هنری فارس اجرایی شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته، برنامه صبحت یار، به تجلیل از حدود 100 هنرمند و فرهنگور اختصاص یافت و طی شش ماه اول امسال نیز پاسداشت تلاش‌های 30 شخصیت فرهنگی و هنری را اجرایی کردیم.

قانعی یادآور شد: امسال از فرهنگوران و هنرمندانی که در 10 رشته قرآنی، سینمایی، نمایشی، تجسمی، خوشنویسی، پژوهشی، داستان، شعر، عکس و رسانه فعال و اثرگذار بودند، قدردانی و تجلیل شد.

مدیرکل ارشاد فارس خاطرنشان کرد که برنامه صحبت یار، همه هنرمندان و فرهنگوران استان را در بر می‌گیرد و امسال برنامه‌های پاسداشت در شهرهای شیراز، اقلید، استهبان، مرودشت، اوز، نی‌ریز، رستم، زرین‌دشت، فراشبند و سروستان برگزار شد.

قانعی گفت: امسال از تلاش‌های تلاش‌های محمدمهدی فقیه‌منفرد هنرمند هنرهای نمایشی و سینمایی از شیراز، محمدحسن مزارعی هنرمند هنرهای نمایشی و نویسنده از شیراز، زین‌العابدین محمدی و محمدعلی تدین نویسندگان و پژوهشگران از اقلید و محبت‌الله زارع از اهالی رسانه و بهنام کشاورز هنرمند هنرهای نمایشی مرودشت قدردانی شد.

او ادامه داد: منصور راهساز مجسمه‌ساز و نویسنده مرودشتی، احمدعلی باروتی خوشنویس استهباناتی، غلامعلی ابوالحسینی عکاس اقلیدی، شمس‌الدین جام گوهری خوشنویس اوزی، علی ترکی نویسنده شیرازی، سید عطاءالله طغرایی خوشنویس نی‌ریزی، اصغر غفاری نویسنده و پژوهشگر زرین‌دشتی و علیرضا حیدرپورفرد هنرمند هنرهای نمایشی و تعزیه شیراز، دیگر هنرمندان تجلیل شده بودند.

به گفته این مقام فرهنگی، امسال از اسماعیل پولادی، اسماعیل جمالی، سید رزاق امیری، غلامعباس رحمانی و خسرو قاسمیان به عنوان نویسنده و پژوهشگر، سید حمید مختاری هنرمند سینمایی، عباس دشتی خوشنویس و کارگردان، علی وطن‌دوست کارگردان و بازیگر، محمدامین محمدی، عکاس، کارگردان و بازیگر، مهدی خنجری، کارگردان و بازیگر و حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی قرآن‌پژوه که همگی از اهالی فراشبند هستند، قدردانی شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد