hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از نمایشگاه شیرینی و شکلات دبی تا تاثیر جنگ بر صنعت گردشگری

از نمایشگاه شیرینی و شکلات دبی تا تاثیر جنگ بر صنعت گردشگری

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الشرق، عکاظ عربستان، الجزیره، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) و اسپوتنیک.

 

خبرگزاری رسمی سوریه سانا: 

سوریه  برای اولین بار در نمایشگاه صنعت شیرینی و شکلات  دبی

سوریه برای اولین بار در نمایشگاه صنعت شیرینی و شکلات و تنقلات  خاورمیانه که از دیروز در شهر دبی آغاز شد و به مدت دو روز ادامه دار شرکت کرد .

غزوان المصری، رئیس اتاق صنایع دمشق گفت: این نمایشگاه های بین المللی یکی از مهم ترین بسترهای بازاریابی محصولات غذایی سوریه است.

در نمایشگاه شیرینی و شکلات خاورمیانه حدود 350 شرکت مواد غذایی متخصص در ساخت شکلات، شیرینی از 30 کشور عربی و خارجی است.

پیش بینی می شود اندازه بازار جهانی شیرینی در سال 2028 به 242.53 میلیارد دلار برسد و امارات در حال حاضر از نظر هزینه سرانه در بین ده بازار بزرگ شیرینی در رتبه هفتم قرار دارد و پس از آن عربستان سعودی، چین و مالزی قرار دارند.

 

اسپوتنیک: 

عربستان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل مشروط به حل مناقشه فلسطین 

خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی گفت که عادی سازی روابط با اسرائیل همچنان مطرح است اما همواره مشروط به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

الفالح در نشست مجمع اقتصاد جدید که در سنگاپور برگزار شد در پاسخ به سوال بلومبرگ درباره عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل گفت که این مساله همچنان مطرح است و اتفاقات رخ داده در ماه گذشته نشان داد که چرا عربستان بر حل مناقشه فلسطین و اسرائیل پافشاری می کند.

وی افزود که حل مناقشه فلسطین و اسرائیل باید بخشی از عادی سازی گسترده تر روابط در سطح خاورمیانه باشد.

الفالح تأکید کرد که حقوق اولیه و مهم مردم فلسطین از آن ها سلب شده است و به آنان اجازه تشکیل کشورشان داده نمی شود.

 

الجزیره: 

ضربه جنگ به اقتصاد گردشگری خاورمیانه

موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پور (S&P) گزارش داد که جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه، خسارت زیادی به بخش گردشگردی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا وارد کرده است.

این گزارش افزوده با تداوم احتمالی و گسترش دامنه جنگ، بخش گردشگری در کشورهای لبنان، مصر و اردن بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد.

در ادامه این گزارش آمده است که خسارت های وارده به بخش گردشگری موجب کاهش رشد ناخالص داخلی این کشورها خواهد شد.

این موسسه اعتبار سنجی، خسارت مالی وارده بر درآمد بخش گردشگری در سه کشور لبنان، مصر و اردن را بین 10 تا 70 درصد پیش بینی کرد.

 

عکاظ عربستان:

 پروژه های گردشگری 4 میلیارد دلاری در عربستان

خالد الشریف، مدیر کل پوشش مؤسسات بزرگ در صندوق توسعه گردشگری عربستان، گفت: ارزش پروژه های گردشگری در این کشور در حال حاضر بیش از چهار میلیارد دلار است.

الشریف گفت عربستان قصد دارد تا سال 2030 بیش از 150 میلیون گردشگر جذب کند. وی اظهار داشت که این صندوق از شرکت‌های بخش خصوصی  در زمینه گردشگری حمایت می‌کند. 

وی گفت: ما در صندوق توسعه گردشگری عربستان در صدد هستیم تا سهم بخش گردشگری در تولید داخلی را به 10 درصد افزایش دهیم. وی خاطرنشان کرد: پروژه های گردشگری باعث ایجاد مشاغل جدید می شود.

 

الشرق: 

کاهش  گردشگران مصر 

 درحالی که تنها یک ماه از تشدید جنگ اسرائیل در نوار غزه می گذرد، تعداد گردشگران مصر، در ماه اکتبر، به نسبت میزان هدف گذاری شده، کاهش 5 درصدی داشته است.

احمد عیسی، وزیر امور گردشگری مصر گفت که تشدید تنش های موجود در منطقه تاثیر زیادی بر ورود تعداد گردشگران نداشته است به طوری که در مقیاس سالانه، افزایش 8 درصدی داشته است. مدت اقامت گردشگران در مدت مشابه 9.5 درصد افزایش به ثبت رسیده و همچنین هزینه رزرو هتل در قاهره، شرم الشیخ و الغردقه افزایش داشته است.

عیسی افزود که انتظار می رفت در این ماه، بیش از 1.4 میلیون گردشگر از مصر دیدن کنند در حالی که 1.33 میلیون گردشگر وارد مصر شدند و این بیان کننده کاهش 5 درصدی ورود گردشگر به مصر است.

 

منبع: sharghdaily-904529

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد