hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کارگاه تخصصی "آسیب شناسی فرهنگی در حوزه خانواده" در تایباد برگزار شد

کارگاه تخصصی "آسیب شناسی فرهنگی در حوزه خانواده" در تایباد برگزار شد

به مناسبت هفته شورای فرهنگ عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه این شورا، اقدام به برگزاری "نشست تخصصی "آسیب شناسی فرهنگی در حوزه خانواده" نمود.

تایبادویدا حنفی پایگاه خبری رویداد ایران-در ابتدای این نشست آموزشی  با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در بخش میان ولایت و مرکزی شهرستان تایباد، در محل مجتمع فرهنگی هنری مفاخر برگزار شد، جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن خوشامدگو یی به حاضرین و تقدیر از رییس شورای فرهنگ عمومی و بخشداران در خصوص لزوم برگزاری این کارگاه ها گفت:  برگزاری این کارگاه ها در راستای اهداف شورای فرهنگ عمومی و کارگروه های علمی مشورتی در حوزه تحکیم بنیان خانواده می باشد که برای اقشار مختلف جامعه موثر خواهد بود.

سپس حجت الاسلام ملکی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بر لزوم فرهنگ سازی مستمر جامعه در خصوص ارائه راهکارهای مناسب در جهت تحکیم بنیان خانواده تاکید و گفت: متدین بودن، گذشت و تواضع، محبت را تحکیم می کند. وقتی محبت در خانواده بوجود آید و مستحکم باشد، بنیان و اساس خانواده محکم است. پس تلاش زن و شوهر باید در جهت تحکیم خانواده باشد.

در ادامه، حجت الاسلام حیدری و منعمی از کارشناسان حوزه خانواده، در خصوص راهکارهای اثربخش مربوط به مسائل خانواده و جوانان مواردی را مطرح و گفت: ازدواج های عجولانه و عدم آگاهی خانواده ها می تواند آسیب بزرگی برای بنیان خانواده باشد. فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم از طریق مساجد محله در روستاها با برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه روانشناسی و خانواده از واجبات در هر جامعه ای است و نقش دهیاران و شوراها در ایجاد زمینه های این آگاه سازی حیاتی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد